Taimivaihto: Kaakonkulman taimitapaaminen 18.6.25 klo 16 /Renum,Porvoo

Mä en ole vielä nähnyt niiden kukkia. Sain siemenet Emolta viime vuoden taimivaihdossa. Tuon sulle niitä taimia, testaa.

1 tykkäys

En enää muista, mutta oletan että ovat tällaisia.

2 tykkäystä

Ooh, miten hienoja! :heart_eyes:

Voi kuinka olisi ollut kiva päästä mukaan treffaamaan teitä :heart:. Toivottavasti teille tulee ihana päivä. T. Rillari ja Pikku-Apulainen

5 tykkäystä

Täällä ollaan jo valmiina! :blush:

8 tykkäystä

Huom. Siementaimet ovat voineet risteytyä.

Hei, muistakaa sitten nimilaput! Itsellenne siis, ei kasveille :sweat_smile:

2 tykkäystä

Ja pysäköidyille autoille on jossain tilaa?

Kattelin tunnin sadetutkaa ja sen mukaan klo 16 on punanen sadealue menossa siitä yli. Toivotaan että ei sattuis kaatosade ihan just siihen saapumiseen, mut jos sattuu niin tarttee varmaan vähän säveltää sen suhteen että nostellaanko tavarat ulos autoista heti vai vasta sit kun pahin sade on tauonnut. Eilen meni täällä yli sellanen punanen sadekuuro joka kesti ehkä viitisentoista minuuttia ja se oli kyl niin rankkaa rummutusta ettei sellasen alla seistä nostelemassa tavaroita autosta pois.

Haluisko kukaan raparperinvarsia? Hain just piirakkatarpeet ja totesin et kyl on taas kasvaneet ja tarttis tehdä jotain. Tuonko kelleen nipun? Riittää useelle.

2 tykkäystä

Entä nippu lipstikkaa? Ihana keittoaines perunan kanssa kimpassa ja myös kuivattuna osa yrttisuolaa.

Tuonko kelleen? Riittää useelle.

Mulle kelpaisi raparperi

1 tykkäys

Nuu, mä otan mielelläni raparperia :blush:

1 tykkäys

Kipasenpa uudemman kerran :grinning_face_with_smiling_eyes:

Pihassa on tilaa autoille reilusti! Meillä on sellainen pyöreä piha, jonka ympäri mahtuu ajamaan.

Ottakaa sadevaatteet mukaan! :umbrella_with_rain_drops:

2 tykkäystä

Kasvit on kaivettu maasta ja puutarhuri kasteltu siinä samalla :joy:.

Hankalin, jouluruusua en valitettavasti pystynyt kaivamaan, kun on keskellä just kukkivaa iiristä :cry:.

Onko joukossa kasvissyöjiä? Sopiiko, jos vaihdan retiisisalaatin lämpimään, mutta kevyeen vihreeseen borssiin (suolaheinäkeitto)? Olisi näin sateella kivempi.Keittoon ei tule lihaa, mutta teen sen kanaliemeen.

1 tykkäys

Mä oon jo matkalla. Nimilappu unohtu, mut mulla on keltainen paita ja turkoosi takki. :grin:

Anita, se keitto kuulostaa hyvältä. Aattelun alkuun itekin tehdä keiton lipstikasta mutten sit lähtenyt sitä toteuttamaan.

Jotkut kertakäyttömukit tarvittais keittoa varten. Multa löytyy 12 kpl pahvisia kahvimukeja. Onks se keitto niin ohkasta et voi hörpätä mukista? Tuon ne niin tarjoilu pelaa :+1:

Paljonkohan kannattaisi tuoda kylmää juotavaa?

Mulla on vissyä, limpparia ja mehua! Eli kylmät juomat varmaan riittää.

Tulin just kotipihaan ja täällä sataa kaatamalla ja salamoi… toivottavasti menisi ohi!