On se melkein. Voi ottaa vaikja kertislusikat siihen mukaan lisäksi. Mä tuon lusikat plus vähän lisää mukeja.
Älkää tuoko aterimia, niitä riittää!
Henni, emäntä ei osallistu nyyttärituomisiin,. Ei syömisiin eikä juomisiin muuta kuin syömällä ja juomalla. Korkeintaan kahvin keittää, ja sekin siitä vieraiden tuomasta kahvipaketista. Tää on penttikoulun alkeita ![]()
![]()
Vai mitä tytöt
, tässä sujuvasti tytöttelen kaikkia tasapuolisesti ikään katsomatta ![]()
Yritän tuoda auringon mukanani, Helsingissä paistaa aurinko.
Sade taukosi ![]()
Muoks: ja alkoi uudelleen ![]()
Se ukkosrintama saapui meille samoihin aikoihin ku lähettiin ajamaan. Alkumatkasta tuli vettä niin ettei meinannu pyyhkijät pärjätä. Nyt sataa kohtuudella siihen verrattuna ![]()
Täällä alkaa kirkastumaan!
Iso kiitos kaikille
oli mukava nähdä taas ![]()
Kiitos kaikille mukavasta tapaamisesta. Oli ilo nähdä kaikkia jo tuttuj,a ja saada parille nimmarillekin vihdoin kasvot
. Hennin tilukset oli hienot, hurjan paljon on hommia tehty ja suunnitelmia tulevaisuudellekin riitti
.
Tooodella rankat sateet ukkosineen edelsi meidän tapaamista mut kappas vaan, kun sovittu aika koitti ja autot pihaan kurvasivat niin sateenvarjoja ei tarvittukaan, saimme aurinkoisen vastaanoton niin emännältä kuin luonnolta
.
Kun taimet oli vaihtaneet omistajaa ja pihakierros tehty alkoi pisaroimaan. Kerkisimme hyvin siirtyä pihamajaan pöydän ääreen ennenkuin sade taas alkoi. Tais olla emäntä ainut joka kastui kun joutui pariin kertaan kipittämään talon ja pihamajan väliä.
Nyyttäritarjoomukset oli taas kerran ihan A-luokkaa. Nautimme jopa kuuman alkukeiton
, pahvimukit toimi erittäin hyvin keittoastioina
.
Kuvia on tottakai. Ainakin mä ja Kurppa otettiin, ja ne tulee tänne teidän kuolattavaksi pian. Mun kuvat laitan huomenna. Hyvää kannattaa odottaa (enkä puhu kuvien laadusta vaan tapaamisesta
).
Joo, on mun. Hyvä tekosyy sulle tulle käymään
.
Huomasin muuten justiinsa, kun tehtiin eltsun kanssa pihakierros mun pihalla, että en tainnutkaan tuoda sulle keltakurjenmiekkaa. Se nimittäin löytyi pihalta siitä vierestä. Ja tajusin sitä keltakurjenmiekkaa katsoessani, että se onkin se sinikukkaisena ostettu variegata, joka on taantunut ja kukkii myös tavallisena. Valon osuessa siihen näki, että lehdet on periaatteessa variegatat, mutta muuten se ei niustä näy. Ja minä kun ihmettelin, miten mulla on vielä keltakurjenmiekkaa. Selvisi sekin arvoitus ![]()
Taisit sen sijaan saada mun superihanan valkoisen myöhään kukkivan iris ensatan eli japaninkurjenmiekan.
Ja tuhannet kiitokset kaikille! Oli ihanaa palata penttiin ja nähdä teidät “vanhat” piiitkästä aikaa ja tutustua uusiin ![]()
Oho, no tuollainen hieno iris ensata kiinnostaa erityisesti! Oliko se purkitettu vai paljasjuurinen? Mulle tuli kumpikin ja en nyt muista, kumpi tuli sinulta? Se paljasjuurinen näytti tosi korkealta.
Unohtui kiittää emäntää, että saimme tulla.
Kadehdittavan hieno pihapiiri ja koti.
Emolle iso kiitos kuljetuksesta.
Henni, keltakurjenmiekkatilanne korjaantuu seuraavalla kerralla kun nähdään ellet oo hätänen sen kanssa ja hommaa jostain aikasemmin. Lohkasen sulle sitä kyllä jos tarviit.