Tänään olen surullinen (alkaen 19.1.2018 ->)

Chali, otan osaa.

Osanotto Chalille. Pitkä elämä hänellä oli.

Kiitos teille kaikille.

Tänään kun sytytin isäni synttärin kunniaksi kynttilää…niin mielessäni alkoi soimaan O.Virran sokerpalanen ja mietin miksi kun en sitä musatyyliä kuuntele…kuuntelin sen netistä ja muistin et isällä oli Virran kasetteja…
Kumma fiilis tuli…mietin et aika sekoboltsi olen nykyisin :slight_smile:

Tänään oli raskas päivä. Isoäitini, Famo, haudattiin.
Hänen korkean ikänsä takia ei moni hänen ystävistä ollut paikalla.
Niin kuin hän itse jo jokin aikaa sitten sanoi, kaikki ovat jo kuolleet.
Paikalla oli suku ja ystäviä.
Kun Famo ja Fafa menivät naimisiin, satoi vettä. Se oli kuulemma hyvä merkki, sadepisarat tuo onnea.
Paikalla oli myös kirkonrappusilla nuohooja, se toi extraonnea.
Tänään satoi vettä.
Nyt alkaa mieli rauhoittua. Muistoja on yhtä paljon kuin elinvuosia. 
On helpompi ymmärtää ja hyväksyä kun läheinen poistuu vanhuuttaan. Se kuuluu elämään.
Syvä ikävä on kuitenkin…

Tyttären miehen isä nukkui pois tänä aamuna. Kolme viikkoa ja paripäivää sairasti.

Lohtuna ja olkapäänä on tämä talvi mennyt. Rakkaiden ystävien ja sukulaisten puolisoja on nukkunut pois. Kun omasta kokemuksesta ei ole vielä kovin pitkää aikaa sitä yrittää tukea toisia nyt. Kuitenkin jokaisen suru on omanlainen eikä sen syvintä olemusta voi toisen kohdalla tietää. Voimia kaikille rakkaitaan menettäneille.

Viimeaikoina on mediassa ollut hyvin paljon ohjelmistoa trans-sukupuolisuudesta, näyttää olevan niin että tietty osa nuorisoa olettaa nyt kaiketi näiden “valistusfilmien” perusteella, että kaikki keskimääräistä isommat naiset ovat ilmeisesti trans-sukupuolisia, sillä niskaan satelee niin ennenkuulumattoman agressiivista herjaa, tappotuomioita keskellä kirkasta päivää!

Olin ennen sellaisessa toive-utopiassa että tulevissa sukupolvissa elää valveutuneisuuden henki ja toivo paremmasta maailmasta, en ole enää siitä niinkään varma. Ainakin tuo heikkomielisin, ilmeisen epävakaa muttasemmingin perin äänekäs aines on laatuaan jopa edellisiäänkin vihamielisempää, suorastaan agresiivista, ennakkoluuloista ja sysimustan synkkää.

Se, että osa nuorista syytää tappouhkauksia tuntemattomien ihmisten, aikuisien niskaan… minusta tämmöinen on ennenkuulumatonta suorastaan pelottavaa!
Miten tuollaiset yksilöt lienee kasvatettu? ei ainakaan aitoa empatiaa ja erilaisuuden rikkautta arvosteta niissä piireissä, päinvastoin osa heistä on pelottavan täydellisiä Hitlerin lapsia.

Saunan taakse,ko, vai pään silitystä potkijoille…

Eilen illalla sain kuulla, että pitkäikäisin ystäväni on lähtenyt ikuisuusmatkalle. Iso on ikävä. 

Unokki,otan osaa.Voimia sinulle

Osanottoni Unokille.

Lämmin osanottoni.

Osanottoni, Unokki.

Unokki .. paljon myötätuntoa sinulle ! Ikävä ja kaipaus tulee olemaan pitkä taival kuljettavaksi.

Kiitos kaikille. Onhan tuo aika ainutlaatuista, että voi sanoa ystävyyden kestäneen 52 vuotta. Olin 3 vuotias, kun muutimme ja löysin varamummolan naapurista. Ikää ystävälläni oli 96 vuotta, joten siitä voi laskea ikäeromme. Hänen kaksoissisar on vielä elossa ja erittäin hyväkuntoinen. Vein päivällä hänelle kesän viimeisiä kukkia pihastani.

Anoppi 92 v. nukkui eilen pois.
Kotiin,omaan sänkyyn.

Osanotto Karvalille.

Karvari, otan osaa suruunne.

Karvari; otan osaa :rose: