Kiitos ystävät kauniista sanoista.
Osanotto, Karvari.
Osanotto Karvari🤍
Kiitos kaikille,
Filo,tuo on kyllä niin tosi.Hän on saanu olla kotona koko ajan eikä oo juurikaan sairastellu.Nämä sisarukset kaikki tähän asti ovat menneet juuri tuossa 92 vuojen höyteillä,nopiasti ja iliman sairasteluja.
Karvari …niin on aika harva joka saa ns.hyvän kuoleman kotona ilman kummempia vain sydän pysähtyy vanhuuttaan.
Mun isänisä oli vain 4 vrk sairaalassa keuhkokuume vei 93 v ei enää jaksanut…se oli lähin ja lyhin kärsimyksen tie…
Ukrainan hyökkäys. :crying:
Kaiken korona kurjuuden ja muiden ongelmien jälkeen maailma ei olisi tätä enää tarvinnut.
Minulla on ollut useita ukrainalaisia työkavereita ja nytkin on yksi.
Hänen poikansa asuu ukrainassa, koska ei halunnut muuttaa suomeen.
Kaikki hänen kaverit ja elämä oli kuitenkin omassa maassa, poika on juuri täysi-ikäinen ja asuu isoäitinsä kanssa.
En voi kuin kuvitella ystävän kauhun määrää.
Ukraina on ollut kuitenkin ihan hyvässä jamssa ja pikku hiljaa kehittyvä maa, mutta nyt ei enää ole.
Ja eipä ole venäjänkään siiviiliväestöllä ruusuisia tulevaisuuden näkymiä. :crying:
Kaiken kaikkiaan erittäin huono mieli.
Olen jo pitkään tätä tilannetta pelännyt.
Tulee raskas ja niukka ajanjakso.
Voimia kaikille joilla huoli omaisista.
Toivotaan vahvoja pakotteita ja että kukaan ei lähtisi hyökkääjän puolelle.
Historia toistaa itseään. Aina valta sokaisee ja pienet maat ja kansalaiset kärsivät.
Ahdistaa.
Illalla kuuntelin ja katselin Alfalta ohjelmaa Ukrainasta. Kansa itäosissakin on muuttanut mieltään ja haluaisi olla Ukrainalaisia eikä kuulua venäjän etupiiriin. Julmaa on. Paha on puttepoika.
Rupla sukeltaa ja tavallinen kansa kärsii.
Pelkään myös miten täällä asuvia venäläisiä kohta kohdellaan. Ei tämä heidän(kään) syy ole.
Mielestäni tämä on vain yhden ihmisen syy. Liekkö sairas hän…
Tosiaan, historia toistaa itseään😠
Pienenä kuuntelin mummolassa vuodesta toiseen sotamuisteluita Karjalasta. Lapsuuteni olen asunut aivan itärajan pinnassa. Jossain kohtaa nuorena ajattelin, ettei minua kiinnosta, mitä idässä tapahtuu. Vuosien myötä olen havahtunut siihen, miten pysyviä ovat ihmisen pyrkimykset purkaa aggressioitaan sukupolvesta toiseen. Tappaminen ei maapallolta lopu ennen kuin viimeinenkin elollinen yksilö on kuollut. Minussa on elänyt ei ehkä viha, mutta kiukku itää kohtaan koko elämäni ajan. Äitini kotitila jäi Karjalaan. Mitään takeita ei ole sille etteikö Suomi vedetä jossain vaiheessa valheiden kautta sotaan. Sitä päivää en äitini soisi näkevän. Muutama päivä sitten mietin, että kotiani ei kukaan itselleen ota, se palaa poroksi ihan omasta toimestani, jos tilanne vaatii.
Ollaa mietitty et nyt pitäisi olla asuntovaunu tai asuntoauto jonne pakata kimpsut ja muut jotta voi lähteä jos on pakko…ruotsin ja tanskan kautta epsanjaan serkkujen luokse…mahtaisivat ilahtua ??? Kun tuskin tunnetaan…
Kotkassa valmistauduttu jo pakolaisten vastaanottamiseen.
Hienoa johtajuutta tuolla Ukrainan Zelenskylla. Hän ei ole lähdössä mihinkään Kiovasta, vaikka on suuri todennäköisyys tulla tapetuksi. Luin, että jenkit olivat tarjonneet hänelle evakuointia. Hän oli vastannut tarvitsevansa aseita, ei kyytiä.
Huomasitteko laitilan kaupungin kirjoituksen.
Toivottavat ukrainalaiset kaupunkiin asumaan.
Entisenä laitilan asukkaana tykkään, että hieno ele.
Siellä asuu jo ennestään paljon virolaisia ja ukrainalaisia.
Alueella on paljon maataloutta ja pienteollisuutta, johon he ovatkin hyvin työllistyneet.
Onhan se ihan kamalaa joutua pois omasta maasta ja kodista, toivotaan heille isoja apuja.
Nyt on ollut kirjoituksia lehdissä missä on oltu huolissaan työvoiman saatavuudesta Putinin sotimisen takia. Luulisi että Ukrainalaiset on tervetulleira meille senkin jo takia ja muutenkin.
Nämä minunkin työkaverit ovat olleet englannin opettaja, matematiikan maisteri, kauppatieteiden maisteri, kansainvälisen kaupan ekonomi, jne eli aika hyvät koulutukset kuitenkin.
He vaan ajautuvat tehdastöihin ja maatalousalalle kielitaidon puuttuessa.
Ja todella ahkeria ja reippaita ovat niissäkin töissä.
Suurin osa kuitenkin opiskelee suomea, eli tulevaisuudessa he varmasti työllistyvät muuhunkin työhön.
Miten voi isoa maata saada hallita ja pitää pelon vallassa yksi vanhuuden höperö KGB:n kasvatti? Eikö hän ajattele edes omia lapsiaan, kun lähtee pykäämään riitaa ja uhkailee ydinaseilla?
Tulee kyllä välillä tippa silmään , kun ajattelee, mitä Ukrainassa väestö nyt kokee. Kerrostaloja räjähtää, henkilöauto ruhjotaan panssarivaunulla. Raakuus on huipussaan jo alkupäivinä. Yleensä sotilas raaistuu vasta pitemmän ajan kuluessa. Onko Venäjän armeijalla tarjolla sotilailleen jotain huumeita, kun toiminta on tuollaista?