Blanc double de coubert
Zaiga
Martin Frobisher
keijunruusu Dart’s Defender (Hansaruusu x nukkeruusu R. nitida)
Lac Majeau. Tämän versot ovat ihanan nukan peitossa, siis ei piikkinen vaikka kurttusukua!
valkoinen neilikkaruusu White Grootendorst (huomaa yksi värivirheellinen kukka)
Agnes
Moje Hammarberg, tällä on isompi ja litteämpi kukka kuin tavallisella Hansalla.
Wasagaming
Sointu.
Minullakin on pieni Sointu ja Sävel. Ihan nättihän Sointu on, Sävelestä en ole kukkaa vielä nähnyt.
Pikkukäki, mulla on tällainen ruusu, jonka olen itse tulkinnut ruusuksi Blanc Double de Coubert. Voitko kuvan perusteella sanoa, onko tulkintani oikea? Lehdet ovat tummanvihreät.
Ritausma - kyll tää vaan on niiin ihana…
kahta oksaa lukuunottamatta versot kuivuivat pois viime talvena. Nyt näyttää taas täydeltä puskalta.
Fiia, näyttäähän tuo aikalailla sille Blanc double de coubertille. Se on sellainen puolikerrattu
Oon tekemässä/suunnittelemassa kurtturuusuista aidannetta kasvarin ja metsän väliin. Ruusujen paikka olisi koholla metsään nähden ja samassa porrastuksessa kasvarin kanssa eli lämmin ja suht kuiva paikka. Onko tuhoon tuomittu yritys tehdä jokaiselle ruusulle oma poteronsa, jossa olisi hyvä multa ja lantaa pohjalla, ympärillä ja pohjalla vain hiekkaa? Täydessä paahteessa eivät olisi. Jotain maanpeittoa voisi laittaa kaveriksi tai sitten aluksi ainakin haketta. Kuinka hyvin kurtut kestää kuivuutta?
Kurtut pärjää mun käsittääkseni aika hyvin kuivassakin. Tekevät runsaasti juurivesoja, siis nimilaji Rosa rugosa. Erilaiset jalostukset sitten eri asia.
Ok, kiitos Ajattelin tohon laittaa noita “jalostettuja”. Johonkin toiseen paikkaan sitten tota perusversiota.
Rosa rugosa Alba
Mie tajusin tarvitsevani tuon Ritausman, ja penteles, minähän hypistelin sitä käsissäni Agrissa käydessäni sinne siis...
Mun Ritausmani on paljon vaaleamman punainen. Melkeinpä valkoinen, mut ei ihan. Hentoa punerrusta hieman. Ei ollenkaan noin ihanan hempeä kuin annaw:n pensas.