Voi kun minä tykkään teistä kun alatte vaan keskustella, noin vaan ilman häiriintymistä siirrettyjen keskustelujen takia... mmm... tykkään teistä
Tatar ja me puutarhanetissä keskustelevat olemme jotenkin samaa maata, ei rajoita Roundup eikä Mode
Tykkään röyhytatarista, kevyen kaunis ja talveksi "kuolee" lumen tieltä. Tässä vielä vähän suutuksissaan jakamisesta ja uudelleen istutuksesta.
näin jossain,en muista missä ,kukkapenkin jossa oli röyhytatar keskellä ja paljon punaisia liljoja ympärillä.sitten kun liljat olivat isoja ja kukkivat ne pitivät röyhytataren pystyssä.oli kivan näköinen!
Minulla kasvaa myös tuossa oranssi päivänlilja systeemillä tatari, päivänlilja, tatari... On mielestäni mukavan näköinen, kun päivänliljan kukat kohoaa ylväästi tatarin yläpuolelle. Värien suhteenkin ja koko kasvien suhteen sopivat makuuni. Tuossa kuvassa liljat evät vielä ole päässeet täyteen kasvuun niin eivät näy.
Ihanan näköista aitaa Realla tuossa kuvassa. Olen yrittänyt tehä samanlaista suomentattaresta, sillä sitä on paremmin saatavilla. Pari vuotta taimet on olleet paikallaan. Kaikilla muilla se on toista metriä korkeaa, mutta minullapa pysyykin reilut puolimetrisenä. Savimaa pitää kosteutta ja rapakosta olen pumpannut niille vettä minkä jaksan, mutta ei veny pituutta. lantaakin olen laittanut. Missäähän mahtaa olla vika?
Minulle siteltiin komea kasvi, jonka sanottiin olevan tatar, en vain muista mikä tatar ja juttu jäi tietysti vaivaamaan. Eli se tatar kukki sellaisilla keltaisilla kukilla, jotka kvasti muistuttivat kultatyräkin kukkaa, pystyykö joku antamaan sille nimen ?
Nyt kyseisen tatarin omistajalta sain tiedon, että hän on saanut kasvin kartanotatar- nimisenä, sellaisella nimellä en vain löydä mitään, joten uudistan kyselyni ja haen sille toista nimeä !
Affu, mahtaako se olla edes tatar, ehkä jokin muu ?!! En ole koskaan nähnyt enkä kuullut keltaisella kukkivaa tatarta.Saatko siitä tänne kuvaa ?
Ettei olisi kartanopioni
Onkohan tämä jokin tatar?
Kyllä se tatarelta näyttää, mutten uskalla lajiketta arvailla, lehdet on kyllä isot, jotta voisikos ihan jättitatar olla. Suomen tatarellakin on kyllä aika isot lehdet. Loppukesästä tietää paremmin, jos kasvaa parimetriseksi on jätti, jos jää pienemmäksi voisi olla vaikka Suomen tatar:)
Olen tälläinen lyhenläntä vähän yli 150cm, tämä kasvaa kyllä isommaksi kuin minä. Palataan myöhemmin asiaan, kiitos sinulle!
Hei,
antakaa vinkkejä mistä kasvista on kyse jonka tuntomerkit ovat:
- varsi niin kuin bambulla, varren paksuus noin 3-5 cm
- todella nopea kasvamaan. Kasvit olivat leikattu poikki kokonaan maantasosta mutta nyt ne ovat jo noin.1,8 -2 metrisiä !
- itseasiassa ne näyttävät myös vähän isoilta koiranputkilta
T.ihmettelevä
Pajupuu, voisko se ollajättitatar, Fallopia sachalinensis ? Se kasvaa korkeaksi,meillä varmaan kolmimetrinen. Katsoppa googlella kuvia.
Tai jättiputki? Jos muistuttaa isoa koiranputkea? Googlella varmaan löytyy kuvaa jättiputkestakin.
Tässä kuva kasvista jonka nimeä etsin:
Japanintatar?
Tuota kun jostain saisi... huok!
tintti luehan vielä tuolta ko kasvin kohdalta kasvin leviämiseen liittyvät ongelmat.
lähtee istuttamaan jättiruukussa olevan japanintataren juurelle hajuhernettä, kohta-meillä-kukitaan -viidakossa-korkealle
Eikös tuo ole se, josta Alan viime viikolla Puutarhurin ABC:ssä sanoi, että siitä pääsee eroon vain yhdellä tavalla: muuttamalla pois.