Tee joskus semmonen aikuisten kakku ulkomuodoltaankin XD
Ai ! Että tämä tuossa oli "pieleen mennyt harjoitelma " !
Mitähän ne mun teelmät menneiltä vuosikymmeniltä ovatkaan olleet ?
Eikun oikeesti: tosi, tosi u-p-e-a !
( Hmm, ei sun ammateissa kyllä mainita kodiittori/sokerileipuria )
Toi on tosi hieno!
Millä sä oot maalannut noi lehdet?
Mä kaulin mantelimassan tuorekelmujen välissä,tomusokerilla jauhottaen, kun kelmu irtoaa aina massasta ja sen kanssa on helpompi nostaa levy paikoilleen.
Eilen huomasin marketissa että sinne on tullut myyntiin siirtokuvat kakkujen päälle, samoin muovailtavat marsipaanimassat, montaa eri väriä samassa pakkauksessa.
kuules ekmanska jos oot aikuisia syöjiä vailla niin täällä ilmoittautuu yks täst kohtuuläheltä, ihan vaan että saisit tehdä kakkus…
siis mahtava… mää oon ihan kade, mun hermot ei riitä tohon marsipaanihommaan sitten alkuunsakaan. jotain “kokovartalotäytettä” vielä teen tyylin kauli ja pläjäytä kakun päälle, mutta nuo liljat… ihan huippuja!
On kyllä TODELLA upea kakku Ekmanska!
Minä ajattelin tytön synttäreille sellaista Topsyturvy-kerros kakkua (kuukkeloimalla löytyy kuvia Topsy turvy cakes), eli omalla kielelläni vinksin vonksin kakkua
Hullu Hatuntekijä on aika symppis tyyppi, joten se olisi varmaan kakun teema, tietenkään unohtamatta Irvi kissaa
Pojalle pitää kuulema tehdä Hämis kakku, iso poika jo kun ei mitkään nallepuhit kelpaa
Ja tuli mieleen tuosta tahmeasta ja takertuvaisesta manterimassasta, että itse taistelin saman ongelman kanssa, kunnes luin vinkkaavan ohjeen, että kannattaa käyttää REILUSTI tomusokeria, ellei omista silikoni alustaa. Toimii siis näiden massojen kanssa samalla tavalla kuin jauho pullataikinan kanssa
Ekmanskan kakku on ihanan näköinen!
Ja noi paapelon vinksin vonksin- kakut on mun mielestä ihan mahtavia. Mutten tajua miten niitä saa leikattua
Tää on kyllä vaarallista lukea näitä keskusteluja, kun itellekin tulee joku ihme vimma että pitäs opetella ihania kakkuja tekemään.
olette te nuoret rouvat todella taitavia. - sympaattinen lankakerään sotkeutunut kitten puhumattakaan tyylikkäistä liljankukista kelpaisi kyllä 70-vuotiskakun koristeeksikin:-)
Onhan noissa vinksin vonksin kakuissa oma pakertaminen, mutta youtubessa oli varsin selkeä ohje video, jonka katsottuaan mystisyys leikkaamisesta kaikkosi, loppupeleissä yksinkertaista joskin hieman työlästä
Ja mikäjottei harjoittelemaan, mielestäni ei ole mitään hauskempaa kuin uuden oppiminen
Mä meinasin tehdä kans sellasen “vinon” tosta pääliosasta, mutta kun ei tosiaan saa tehdä rauhassa, kun poika kokoajan pahanteossa niin oikaisin vähän
Mä olen myöd huomannut, että mun heikkous kakkujen suhteen on se, että mä tukkään että ne maistuis kans hyvältä. Laitan siis toisinsanoen “liikaa” täytettä, eikä kakusta tule silloin kovin vakaa. Kun esimerkiksi katsoo charm city cakes ohjelmaa (kakkutehdas) niin niissä kakuissahan on suhteessa toooooosi vähän täytettä verrattuna kakkupohjan määrään. Niin kakusta tulee tosi helposti muotoiltavaa ja tukevaa. Itse kun melkein suttaan n. 0,5-1cm kerroksen täytettä
Ekmanska:
Minä olen myös sitä mieltä, että täytettä pitää olla.
Olenkin ratkaissut tämä huteruus ongelman sillä, että lisään täytteeseen joko yhden tai kaksi liivatetta tai sitten kreemijauhetta. Yön yli vetäytyessään ja irtopohjavuoan reunaosa tukenaan kakku jämäköityy, eikä suurempi täytemäärä valu tai pursua.
Täyte ei siis liivatteenkaan kanssa hyytelöidy vaan pysyy vaahtomaisena
Noin mä yleensä teenkin, mut olin vähän liian myöhään ton kakun tekemisen kans liikenteessä eikä kerinnyt jähmettymään tarpeeksi Oma vika siis :D:D
Minäkin intouduin suunnittelemaan kakkua piirtämällä ja jos ei vain mikään kierto pöpö meitä kiusaa pojan synttäreiden tienoolla, niin taidan toteuttaa tuon ihmemaa kakun jo ensikuun lopussa. Teen sitten niitä hämis aiheisia keksejä tai sitten Mörkyli-muffineja, mörkyli kun on kanssa aika pop pojalla
Ajattelin, että jos täällä on muitakin kakkujen teosta innostuneita, niin tuumin laittaa tämän linkin, jossa näytetään kuinka tehdä tämä "vinksinvonksin" kakku
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=sxC9vaj6t_s
Laitetaas pari kuvaa ystäväni pojan 2v kakkuun tulevista koristeista… Nää on vielä vähän paloissa kun kuivuvat vielä, mut toivottavasti näistä saa edes vöhön käsityksen mitä ne on
Poika on siis ihan mahdoton raksamies ja rakastaa työkaluja Ja koska mä sain käyttää luovaa hulluuttani tän kakun kanssa, mä teen työkalupakin, missä on sit työkaluja koristeena
Ihan selkeetä, vasara, ruuvimeisseli, pultit ja mutterit:) Hienot!
Hihi, pikku raksamies on varmasti innoissaan, ihania ovat
Nuo on muuten siistit! =D
Onpas näköisensä! Hieno, upea, mahtava kakku tulossa.
Onks talttapää parempi ku ristipää? :-))