Täytekakun koristeet

Nyt sain valmiiksi Hello Kitty kakun, hätäpäissäni vielä eilen pakersin muutaman kukan, kun näin sieluni silmin miten tylsäksi jäisi pelkän kisun kanssa :smiley:

Tytöllä on synttärit syksyllä vasta, mutta päätin jo kakun teeman :slight_smile: Se olisi sitten “Kaksin karkuteillä” elokuvasta Tähkäpää tornissaan. En ole vielä varma teenkö tornista syötävän vai en. Todennäköisesti siitä ei tule syötävä, koska sen pitäisi olla kevyt ja pidempään säilyvä, sillä haluan tehdä koristeen huolella (siihen kuluu aikaa). :slight_smile:

Ajattelin osallistua Kauppakeskus Iccon 4v synttäreiden kunniaksi järjestettyyn kakkukilpailuun, mikä on satakuntalaisille tarkoitettu. Pitkään suunnittelin ja kaavailin millaisen teen ja tälläiseen päädyin:

Rusetti

Logo

Olisinhan mä voinut tohon tehdä vielä vaikka mitä rimpsukkaa ja rehua, mut aattelin, et yksinkertainen on kaunista :slight_smile:

Ite oon aika tyytyväinen :slight_smile:

Jestas miten hieno kakku, mitä toi musta on?

Sokerimassaa :slight_smile: Itseasiassa koko kakun kuorrutus koristeineen on sitä…

Eiks tol ny voitto irtoo? :smiley:

Irtoo.

Toivotaan että voitat. Mitä on palkintona?

Jotain lahjakortteja vissiin… ei ollut sen tarkemmin ilmoitettu :slight_smile: tää kuu aikaa lähettää kuvat ja sit kuvat laitetaan iccon facebook sivuille, missä ihmiset voi äänestää niitä. Tuomarit valittee kolme parasta ja sitten palkitaan myös sen nettiäänestyksen paras :slight_smile:

En mä nyt ihan kuoleman tosissani kisailemassa oo, mut oishan se aika nastaa voittaa :slight_smile:

Se on tyylikäs! Onko nuo sen ostarin tunnusvärit, oranssi ja musta?

Näin mä olen sen tulkinnut… johonkin olisin halunnut vielä saada sen iccon auringon, mut jätin sit kuitenkin pois, ettei tule liian sekava ja täyteen ympätty… mut katsotaan… kaiketi joskus enskuun puolella selviää voittaja :slight_smile:

Erittäin vahva voittajaehdokas. Tai ei, kyl mä luulen, että sä tuolla kakulla voitat :slight_smile:

Noooh, kai joku muukin osaa ja tekee :slight_smile: mut eiköhän se mulle sit ens kuussa selviä :slight_smile: Kaikki penttiläiset facebookkilaiset sit vaan mun kakkua äänestämään :smiley:

Ens viikonlopuksi pitäisi tehdö siskon tytölle 3D minnihiirikakku, munattomasta kakkupohjasta - jaiks :smiley:

Iski inspiraatio kun vierailin ystävättäreni luona, joka odottaa esikoistaan, jonka hän kertoi olevan poika
olin aiemmin törmännyt eräässä blogissa ihaniin sokerimassa reinoihin, ja pakkohan niitä oli kokeilla. Tälläiset tuli:

Aika hienot, vaikka itse sanonkin :smiley: Vapaalla kädellä tehty, ohjetta en jaksanut alkaa etsimään :smiley:

Reinojen malliset isot täytekakut olisikin hieno idea miehen 50-v synttärikakuiksi :smiley:

Ai hitsi anita, kun asutte noin kaukana :smiley: Mä oisin heti innolla alkanut suunnittelemaan toteutusta :smiley:

Älä muuta sano :smiley: Olen tässä jo kironnutkin sitä hiljaa itsekseni :smiley:

mikäs ongelma tuo nyt on, tuutte molemmat meille kahville, mehän ollaan melkein puolivälissä :wink:

Ekmanska, millä ihmeen ajalla sinä oikein teet tuommoisia mestariteoksia? Vai onko teidän poika jotenkin erityisen kiltti ja tottelevainen? Musta tuntuu että pullataikinakin todellinen haaste näiden kanssa, kun siellä on pieniä sormia heti kun selän kääntää, tai ainakin sinne koitetaan lappaa loputtomasti jauhoja äidin pyynnöistä huolimatta. Mut eipä silti, ei mulla riittäisi kärsivällisyys tuommoisiin muutenkaan. Reinot on muuten tosi söpöt, meidän Juhokin opetteli kävelemään koon 20 Reinoilla, ne oli tosi hyvät pienissä jaloissa :slight_smile:

Mä voisinkin etukäteistilata reinokakun miehen synttäreille ensvuonna. Se kun on kulkenut nuoruutensa reinoilla -jo kauan ennenkuin ne tulivat muotiin.

Reino kakulle olis varmaan täälläkin tarvetta ensi talvena. Katotaan nyt, onko ees juhlia.

Ongelmanratkaisu niin, että Anita hommaa kakut ilman koristeita ja sitten tilaa Ekmanskalta postissa semmoiset pienet reinot koristeiksi :slight_smile:

Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami