Minulla on ja pieniä alkujakin! Norjassa kasvaa kallion koloissa luonnossa.
Oletko Temskukka ostanut taimet, kuinka olet lisännyt? Minä kun onnistuin löytämään hede ja emikasvit vahingossa, niin on jopa siementänyt ja on tullut uusia!
Minulla on ja pieniä alkujakin! Norjassa kasvaa kallion koloissa luonnossa.
Oletko Temskukka ostanut taimet, kuinka olet lisännyt? Minä kun onnistuin löytämään hede ja emikasvit vahingossa, niin on jopa siementänyt ja on tullut uusia!
Kun minä tein paraatipenkkiä vanhan Pentin aikaan (siis vanha versio puutarhanetistä) sain alkuja vaikka miten paljon, ja muistaakseni Titamiini lähetti nuo pohjanruusujuuren alut. Ne leviävät kasvullisesti pikku hiljaa enkä millään malttaisi niitä jakaa; kesän mittaan ne levähtävät tuosta tiiviydestä eivätkä enää näytä niin tukevalta pötköltä.
En siis tiedä sanoa juurienkaan hajusta mitään kun en ole niitä istutuksen jälkeen kaivellut : )
Tulppaaneja olen tänään kuvannut. Tykkään niistä muuten aika lailla...istuttelen niitä syksyisin huolettomana ja laitan nimet ja tiedot roskiin. Ihme kyllä olin laittanut edes ison sipulikukkapenkin kaikki tiedot ylös sinikantiseen vihkoon jonka löysin tässä hiljattain. Mutta ei nimi tulppaania kaunista...
Tämä väri täytyy muistaa. Viime syksynä ostin tätäkin lisää mutta istutin ne potageriin jossa eivät ole vielä kuin nupulla.
Soihtulilja (l. rakettikukka) on siemenestä kasvatettu ja nyt sillä on toinenkin nuppu. Se pääsi ilostuttamaan terassielämää.
Muistelisin kuitenkin että tämä on "Angelique". Ensimmäinen vasta availee terälehtiään.
Kevättähtimö koristaa vaikka minkä villipenkin
Tuollaaset on näkymät kun ei asu millää omakotialueella. Tarkootan nuota puroja, luomia ja puunvänkyröötä.
Mulla on idänruusujuurta, jossakin olis varmaan kuvakin. Sekin on kiva alkukesän kukkija, ruskeanpunainen. Toivottavasti en hävittäny sitä kun syksyllä mylläsin kaikki istutukset.
Temskukka, mikä on tuon kypsännäköisen tulppaanikaunottaren lajike?
Kevättähtimö. Nyt koitan muistaa taas hetken aikaa, meillä se on vetelinruoho.
Kristan pojille tuoma nimikkokirsikka kukkii. Onnellisen näköinen leppäkerttu taapersi sen oksaa pitkin.
Kävin läpi melkoisen pinon sipulikukkien mukana tulleita pahviläpysköjä mutta tuota kypsännäköistä ei vastaan tullut. Ollut meillä vuosia ja sanon sitä Marianneksi, joka ei ole virallinen nimi. Ostin kerran irtosipuleita ja luulen että nuo on niitä.
Mutta näiden nimen löysin! "Gavota".
Ripsureunatulppaani "Canasta". (Myönnän, ostan joskus kukkia ihan nimen takia. Kanasta. heh heh)
Ja tämän kaunottaren nimeksi on läntätty S-Bonus. Voi elämän kevät.
Korkeat ovat liljatulppaani "Balladea" ja punaiset "Ile de Francea".
Temskukka, piti vielä kysymäni, millä kumman ilveellä saat tulppaanit kukkimaan taas ja taas ja taas...?
Ei kukan värillä ole väliä kunhan siinä on punaista
Tulppaanisalaisuutena on kohopenkit, sipulien istutus hiekkapetiin, hevonpeelisäys kun tulppaanit ovat kukassa ja puuntuhkalisäys kerran vuodessa.
Ei löytynyt nimeä tällekään.
Ostaa pamautin tämmöiset kukkalaatikkohempulat porraskuistin tunnelmaa keventämään
Juniori melkein nyrjähti onnesta kun testauskatiskassa oli hauenpenikka. Eli on meidän pikkujoessa jo elämää! Katiska käydään katsomassa vähintään kaksi kertaa päivässä ja tutkitaan mitä sinne menee niin tulee tietoa joen asukeista.