Ei kuki meillä vielä kyläkurjenpolvi sen paremmin kuin myskimalvakaan. Temskulla on siis lämpöisempi piha tuulisuudesta huolimatta.
kannatti kuskata yli tuhat kilsaa kukkia jäniksille
Tämä vaalea akileija oli kovasti menettämässä nuppujaan niille akileijasääsken toukille ja olin jo menossa amputoimaan kaikki kukkavarret mutta en siltikään...kaippas siitä tolusuihkuttelusta olikin apua, sillä en ole enää yhtäkään pikkumatoa nähnyt suihkuttelun jälkeen, vaikka availin kuivuneita nuppuja.
Ostin kirkonkylän markkinoilta valkoiset samettiruusut kun niihin olen niin tottunut. Näissä on jänniä violetteja häivähdyksiä, johtuuko sateesta vai mistä.
Tämä isoverenpisara nauttii kovasti oloistaan omenapuun oksalle ripustetussa amppelissa.
Punaiset lupiinit tänään
Huoh, kuinka kauniita, jospa minullakin joskus. Kovin on pieniä minun taimeni vielä, mutta maasta se pienikin ponnistaa.
Omenapuissa on raakileita aivan lupaavasti
Luotan pioniunikoiden itsekylväytymisen voimaan ja ensimmäinen aloitti kukinnan
On siinä haastetta kasvaa pienille omenan aluille tuossa verkossa.
Tuoksukurjenpolvi on nurmenleikkaajan helpotuksena tuossa orapihlajapuun juurella, ei tarvitse repiä rojuheinää siitä pois käsin eikä trimmerillä.
Vesialtaan vierellä on kiviallas, jossa tänä vuonna kukat näin
Vanhat kattilat, varsinkin kun niissä on jo reikä, ovat hyviä kukkapurkkeja. Tämä kirjava muratti on jo vuosia ollut tuossa kattilassa, talvikaudet talvetushuoneessa.
Ihanaa on Temskulla! Heh, mulla on ihan samanmoinen vanha kattila, samanvärinenkin, ja reikä pohjassa. Tänä vuonna en laittanut siihen mitään kasvamaan jostain syystä.
Ruostekukan, eli syysliljan nuppuja jo alkaa ponnistella näkyville. Ja mitähän lie reikää on lehtiinkin tullut...
Ihanan tarkkoja ja hyviä kuvia. Ei ole näpsitty varmaankaan ihan millään taskukameralla?
Nuo punaiset lupiinit on aivan ihania! Ja muutenkin on edelleen ihanan näköistä!
Minulla on töistä vanhaksi jäänyt Pentax istD, vanha ja kulunut, mutta toimii. Niinkuin tuota kamerana.
Tuota kuvien huippulaatua minäkin olen ihaillut. Kasvien lisäksi.
Kamera ei yksin riitä, tarvitaan ymmärrystä valosta
Tohtiskohan pyytää tänä kesänä uudestaan tuon punaisen ja sen puhtaan valkoisen lupiinin siemeniä…viime syssynä kun missasin sen niiden kypsymisen ja mahd, silloisen saannin. Temsku, miten olis?