Jadeliila, sää hoidat liian hyvin!
Jade, meitä on sit kaks samanlaista tumpeloo.
Tohvelien ensimmäiset oksat kukassa.
Omat tohvelikukkani voivat hyvin, mutta nuppuja ei ole vielä näkyvissä, saati tohveleita:(
Kyllä niihin tulee, kukkihan se viime vuonnakin
Voihan tossut !!! Hienoja ovat kukat. Minulle viimeksi tulleet voivat hyvin, mutten kovin vielä hihkua uskalla. Toivossa on hyvä elää.
Täällä kolmas tumpelo ilmottautuu mä en tajuu miksi ei tykkää musta vaikka mä tykkään siittä niin paljon (jupinaa…). Pirjolla on taas niin upea tohveli
Tänä vuonna kukkivat tavallista aikaisemmin, kun pistokkaat otin ja juurtuivat jo osa tammikuussa! Ja kasvivalo auttaa kasvua, sitä ei vielä edellisvuonna minulla ollut, silloin vasta verannalla alkoi kunnolla kukkia. Siellä on vain yhdet ikkunat, ei näitä kolmilasisia, jotka eivät päästä oikeaa valoa kukille läpi:(
Minullakin kukkii, tamminuu alussa juurrutin ja laitoi multaa. Vanha tohvelini kärsi viimesyksyn ja talven remontista niin että tuon yhteen sain omistani pistokkaat. Siskolta sain myöhemmin lisää ja siinäkin on nyt nuput. Kasvatan kukkani "luonnonvalolla", en omista kukkuvaloja.
Taitaa olla “sukuvika” tai tässä tapauksessa kyky tossukasvatukseen. Mutta kyllä se kukkii vielä omanikin, kun maltan odotella:)
Ensimmäiset kukat ilmestyneet, mutta kukkia ei ole niin paljon, kuin teillä tehokasvattajilla. Lehdet ovat kylläkin suuret, ja kasvu rehevää. Pitäisikö lannoitella useammin kukkien runsauttamiseksi?
Hyvä kakapo! Hienoa olet saanut onnistumaan, ei tohvelin kasvatus niin vaikeaa ole eihän;))
Kyllä niitä kukkiakin tulee koko ajan lisää, millä olet lannoittanut?
Minulla on jotain vaaleanpunaista Kukkaloisto kastelulannoitetta, jota laitan epäsäännöllisesti, en edes joka viikko.
Voi noita kirjotusvirheitä!
Tohveleita piisaa
VOi, voi ! Kyllä minullakin kasvaa, muttei vielä nuppuja näy.
Hienoa Oprineiti, kyllä se kukkii kun ehtii, mulla on nyt näin toisessa tossuja, toinen kukkii verannalla.
Kade
on se ihanan näköinen…niin erinlainen kuin mikään muu kukka…Häpeillen joudun tunnustamaan että oma pistokas kupsahti kun pääsi kuivahtamaan.
Päivitänpäs Tohvelin kuvia, taaempi pääsi kuivahtamaan, kyllä se tuosta piristyy jo iltapäiväksi. Kauan kukkivat, nyt tosin muutamassa tossussa ruskeaa.
Selasin tätä ketjua, onpa hyvä seurata kuinka kauan oikeasti kukkii, yhtään kuivunutta tossua en ole vielä tästä ensimmäisestä poistanut ,taemmasta otin tänään muutaman kuivan pois.
Pitäisi vaan olla kastelussa huolellisempi, kun ei näin syksyllä meinaa tuo kastelukannu osua käteen;)
Kukassa on vietä minunkin toukokuussa kukinnan aloittaneet tossut. Alan jo kyllä kyllästyä koko kukkiin. Olis jo vaihteeksi joku muu väri ikkunalla hauskempi. En kuitenkaan raaski leikata noita kukkia pois, “kärsittävä” on.