Se kukkii kauan. Edelleen on minullakin kukassa.
Hyvä kakapo!
Olet ainoa joka on onnistunut meidän lisäksi kasvattamaan!
Ihania nuo kukat ja hienoa että se kasvaa jollain…Itselläni se pääsi taas pahasti kuivahtamaan ja eihän siinä muuta sitten tarvittu:( Jos jollakulla vielä viimeisen kerran liikenisi pistokasta kun kukinnat ovat ohitse niin olisin super iloinen ja kasvattaisin sitä keittiön ikkunalla jossa häärään päivät pitkät. Ei pitäisi voida siinä päässä kuolemaan kun, olen siinä saanut kodinonnenkin elämään ja kasvamaan kesäkuusta saakka mikä on jo ihme meikäläiselle:)
tähän aikaan niin huonosti juurtuvat:(
Muistetaan keväällä palata asiaan, niin voin sitten lähettää uusia.
Olen ottanut nyt reilu viikko sitten kokeeksi muutaman oksan vesilasiin juurtumaan jos onnistuvat, niin voin niistä lähettää nytkin.
Seurataan tilannetta!
Ihanaa PirjoA odotan ja pidän peukkuja pystyssä:)
Täytyy minunkin laittaa kuva noista kauan kukkijoista
Sus siunakkoon ku on mahoton tossukoja
Nuo lopettelee jo kukkinista
Aika mahdoton kukkija tohveli on, kun vieläkin yksi oksa kukkii! Parikymentä tossua edelleen;=)
Kohta pitäis ottaa uusia pistokkaita!
Lidlissä tohvelikukkia 2,50e kpl! Täytyy käydä muutama hakemassa
to 12.1 alkaen
Voi voi voi kun oli pieniä tohveleita. Ostin yhen jossa oli sattumalta kaks Saankohan tapatettua ne jos siirrän toisen toiseen purkkiin
Sienestäjä, minä siirtäisin, mutta todella varoen, ainakin tämän vanhan aikaisen juuret ovat herkkiä katkeamaan. Olen niitä kuitenkin joskus siirrellyt eri purkkeihin. Tuossa on vain käynyt moka, on erilaisia pistokkaita sattunut samaan purkkiin. Tätä vanhaa pitää laittaa muutama pistokas samaan, niinpä niitä sitten joskus olen kaivanut irti ja antanut ystäville, kun ei ole muuten ollut ylimääräisiä.
Joo siirretty on. Hengissä toistaiseksi… Ihme epämuodostumia tossa toisessa
Tähän vanhaankin toisinaan tulee noita epämuodostuneita. Yritäppä nyt kasvattaa ja kukittaa niitä kauan! Minä onnistuin muistaakseni toissa vuonna tammikuussa saadun kukkakauppiaitten mielestä kertakäyttökukan kukkimaan ja kasvamaan uudelleen, istutin sen huonoon ruukkuun, jossa ei ollut reikää pohjassa, joten kai kastelin liikaa tms, kuoli ennenkuin ehdin ottaa uusia pistokkaita.
Tekisi mieli oikeastaan yrittää uudelleen ja ostaa uusi:)
Ensimmäiset tossun pistokkaat otin viimeviikolla juurtumaan. Myöhemmin laitan lisää niin eiköhän me saada PirjoAan kanssa kaikille halukkaille ensikesäksi tohvelikukat!!Noita oksia on todella paljon ainakin vielä ja todennäköisesti kasvatan yhden vanhan vielä kesän yli. Täytyy pyrkiä varmistamaan että ainakin joku kasvaa:)
Jipiiii! Osa tossun pistokkaista juurtunut mutta saavat vielä odotella vedessä istuttamista.
Niin täälläkin on muutamassa juuret!! Otin heti lisää pistokkaita,samaan veteen juurtumaan. Rönsyliljan alut antamassa “juurihormoonia”, vai kuinka se onkaan?
Rönsyliljaa on mullakin tossujen “kaverina” juurtumassa.
Taitaa olla pakkomielle näihin tohveleihin. Talvella kaupasta ostettu uuteen multaan istutettu tekee uutta ja jo kukkiikin;))
Tuohan on lupaavaa. Ostin myös talvella yhden tohvelikukan ja se rupesi tekemään uutta versoa. Olen miettinyt, voiko se kukkia uudestaan vai heitänkö pois. Taidankin sitten toiveikkaana säästää sen vielä ja odotella.