Suurin osa miunkin tomskuista vasta 10cm korkeita joissa ei vielä nuppuja näy;)
Minä meinaan laittaa paria runkotomaattilajiketta vielä kasvamaan vaikka ne on tarvitsisikin mielellään sen kasvihuoneen. Ne ehtii aika isoiksi kasvamaan ennen muuttoa ja niiden kuskaaminen voi olla haastavaa, siksi oon jättänyt niiden kylvämisen tänne ihan viime metreille. Sungold on toinen niistä ja toista vielä arvon, on niin useita vaihtoehtoja että hankalaa on. Tänään joka tapauksessa valkkaan lajikkeet ja teen kylvön. Muuten mulla on jo tomaatit kasvussa, osa just vasikään itäneitä ja osa jo isompia.
Pensastomaatit kukkivat.
Viimeiset tomaatit koulittu maitopurkkeihin. Kaksi jätin koulimatta vielä, kun olivat niin pieniä.
Parissa aikaisemmin koulituissa on nuppuja.
Heh, minulla ei ole viimeiset kylvetyt edes itäneet vielä :) Mutta laitoinkin ne tulevan muuttoni takia niin myöhään kuin pystyin venyttämään että kuitenkin saan kesän aikana niistä satoa.
Tässä minun tomaattiviljelmä
Pikkuruisen pieniä, mutta toisaalta, meillä on yhä täysi talvi niin ei ole mikään hoppu.
Tiny Tim
Jäi laittamatta ne tomaatiti joita kovasti suunnittelin. Onneksi aiemmin laitoin jokusen ampplei ja ruukku version sekä kaksi runko tomaattia,mutta kaikki muut jäi. Piti jättejäkin laittaa mutta en ole jaksanut…
Kertokaa te viisaammat, onko Galinas pensastomaatti. Jokaisesta lehtihangasta koettaa lykätä oksan alkua.
Olen pulassa tomaatti- (ja chili)kasvatusteni kanssa
Ylvalii,samassa liemessä muhitaan muutki
Sarg,tääläki koura ojossa lykkäyn jonoon
Varkaat juurtuvat tosi helposti ja alkavat pusata kukkaa nopeasti.
Joo ei oo meikäläinen pulassa taimien ja tilan kanssa. Jätin lautalle siemenet ja läksin lomille siinä uskossa että hyvin onnistuu. Tais olla töllissä sitten liian viileää itämiseen, ei oo yhtää ainutta siementä itäny. Pitänee vaan toivua nopiaa kasvua nyt ja pitkää syyskesää… Eikö ne oikeestaan pitäs ehtiä vielä ainaki jollain lailla?
Olevinaan kylvin matalakasvuista runkotomaattia vain kaksi kpl ja loput kääpiölajikkeita, mutta näyttää siltä, että yksi kääpiölajike kasvaa silmissä korkeutta tahi sitten olen sekoittanut kylvövaiheessa purkit tai siemenet. :laugh: Jännitys tiivistyy mitä niistä kasvaa vai kasvaako mitään. :hehe:
Muutamat rohkeat ovat jo aloittaneet kasvihuonekauden mutta ehkä tässä tulevalla viikolla pääsisi täälläkin siirtelemään osan taimista ulos.Nythän on luvattu lämpenevää säätä. Pulassa olen minäkin varsinkin tomaattien ja keijunmekkojen kanssa.
Vasemmalla tammikuussa kylvetty pensastomaatt. keskellä 6,2 kylvetty mattina, oikealla marmande Vasemman puoleinen on kierretty kiepille turveruukkuun. Toinen odottelee. Toivottavasti tulee kesä, että saan istutettuksi isompiin astioihin ja seinän viereen ulos kasvihuonetta ei ole.
Tumble Tom Redissä on nuppu ryppäitä jo useampi joten kukintaa saa pian odotella. Saa olla rauhassa sisällä ikkunalla amppelissa kun kasvariin ei pääse vielä pitkilleen. Sähkö lämmitintä en ala virittämään ja kamiina on vielä hakusessa.
Yhtään runko tomaattia en sitten saanut laitettua mutta pitänee ostaa taimistolta pari jotta saa kasvriinkin kesäksi =)
Ei ihan vielä, mutta ehkä jo viikon päästä.
Elämän suuria onnenhetkiä;)
Ruthje