Tomaatti, Solanum lycopersicum, Osa 6 (alkaen 10.8.2024 ->)

Mulla nuo Umaminit on viieksi laitettu itämään ja ovat ehkä joutuneet olemaan muitten varijossa.

Mulla Blue Beautit hyvässä kasvussa,nuppujaki on.

1 tykkäys

Mun tomaatit kasvaa liian hitaasti. Pakko ostaa muutama kukassa oleva taimi että saa ajoissa ruveta syömään.

1 tykkäys

:sob::sob::sob: yks Orange Queen on tippunnu päälleen ja latva poikki.
Minun lemppari :sob::sob::sob::sob:

Menikö irtipoikki vai voiko sen lastoittaa? Latvanhan voi myös juurruttaa.

Minä katkaisin vahingossa toisen Canarion juuresta ja nyt yritän saada sen juurtumaan.

Ei voi lastoittaa,oli vaan kuoren säikeellä kiini :cry:

Latvan voi hyvin juurruttaa.

Joo,onki jo vesilasissa.
Huoh,helepotuksen huokaus,ei ollukkaan se paras taimi joka meni poikki :innocent:

1 tykkäys

Kyllä ne siitä vielä kirivät. Ei näillä säillä tomaatteja kasvihuoneeseen voi laittaa vielä pitkään aikaan.

1 tykkäys

Täälä alakaa näyttämään koomiselta tuo meijjän tomaattien roudaus sisään ja kasvariin.
Taimet kasvannu iso8ksi ja käsittely hankalaa,purkkeja kaatuilee ku mussukka völijää lavoja.E8 nää enää niitten yli vaikkon käjet suorassa.
Pakko saaha kasvariin reissun jäläkeen :grimacing:

Onko kasvarissa lämmitys?

Tulee olemaan,pakko olla ku varmaan vielä on yöt kylymiä.

1 tykkäys

Viime kesänä mullitin uuden kasvatin Mustalla mullalla. Se taisi olla liian vahvaakin multaa tomaateille. Nyt aattelin laittaa kaupasta ostettavaa kasvuturvetta siihen päälle. Oiskohan se hyvä ratkaisu, vai olisiko parempiakin olemassa?

En usko, että liian vahvaa on.

1 tykkäys

Tässä on osa minun tomaateista. Olen laittanut ne päivällä lasitetulle parvekkeelle täällä cityssa. Siellä on lämpötila ollut noin 10 astetta. Yöksi otan ne sisälle. Näyttää siltä, että ne vahvistuvat ollessaan päivällä huonelämpötilaa viileämmässä.

7 tykkäystä

Vester käy usein puutarhurien luona ja yksi niistä kasvatti erilaisia tomaatteja. Hän laittoi raakaa kananmunan, banaanikuoria ja kahvia koloon mihin hän istuttaa taimet.

Vester testasi mitä tapahtuu, kun hänkin laittoi ne samat ainekset koloon ja istutti tavallisen tomaatin taimen ruukkuun. Laittoi oksat roikkumaan, kun häneltä oli kysytty, voiko tomatteja kasvattaa niin.

Hyvin oli tomaatin taimi kasvanut ja versot roikkui.

Tomaatin latva roikkuu alaspäin, samoin lehdet. Ei ole liian kuiva vaikka siltä näyttääkin. Poikatomaatit käyttäytyy näin. Tekevät satoakin niukasti. Onneksi toiset kaksi on paremman näköisiä. :thinking:

Poikatomaatti??
Mitä tarkotat?

Kaupan tomaatista olen ottanut siemeniä joskus. Itse nimennyt tomaatin ulkonäön mukaan.

:sweat_smile: no sitten.
Minä puhuttelen tomaatteja tytöiksi :blush: