Lisää apinankukkia, ovat nekin aika moni-ilmeisiä
Kauniisti ryhmiteltyjä reheviä istutusalueita. Upeita myös lupiinit
Idänunikoita
Purppuraheisiangervo, japaninkuunliljaa ja töyhtöangervoa
Pink Fantasy
Matka lammelta pihaan
Alppiruusu Mikkeli
Harmaakurjenpolvi
Loistokurjenpolvi
Idänkurjenpolvi
Polku lammelta
Hopeapensas
Kerrassaan upeita istutuksia! Silmiäni hiveli erityisesti laajat samaa kasvia olevat istutukset. Ja ihanat narsissit!
Nelly Moser
Jumaltenkukka
KIITOS kaikille vierailijoille kommenteista ja peukuista tähän saakka.
Kyllon ihanapiha tönönvahdilla…
Kauniita, siistejä perennapenkkejä .
Sinulla on malttia istuttaa paljon samaa kasvia. Vaikka kylvän tai lisään pistokkaista, tulen jakaneeksi suurimman osan taimista pois, eikä niitä sitten enää jää tuollaisiin suuristutuksiin. Itsellä saattaa olla kolme tainta jäljellä monesta kymmenestä, kun olen lahjoitellut niitä työkavereille. Tosin minulla on tonttikin sellainen, ettei isoja penkkejä pystyisi tekemään.
Oikealta alareunassa kuunlilja White Feather, rusovuohenkuusama, Minute Man ja harmaa kurjenpolvi.
Saunatonttu ratsastaa PIRUN selässä (laho kanto)
Tämä mesäkurjenpolvi-istutus on Suuremman tarhurin tekemä. Aikoinaan tässä kasvoi horsmikkoa.
Kaunis oli sekin istutus näin pellon laidassa mutta kyllästyin siihen koska tuulen mukana tulivat kaikki siemenhöntyvät pihaan ja hyttysverkot olivat aina täynnä valkoista töhnää. Pyysin isäntää ajamaan sen raivaussahalla nurin. Paikka on aikoinaan pellolta raivattuja kiviä täynnä mutta ‘‘kivihän ei kiellä kasvua’’.
Kesä etenee myös lammella. Keltakurjenmiekka aloittelee kukintaa.
Tässä lammen toinen pää. Pikkupuu on riippahernepensas.Keskellä edessä hopeapensas.
Niittysinilatva kukassa
Tarha-alpia
Jalopähkämön kukkia
Kellohunajakukkaa
Ukonkelloa ja sahramililjaa
Takimmaisena varjoliljaa
Korallikeijunkukkaa
Ajuruohoa ja hopeahärkkiä
Myrsky kaatoi kerran suuren kuusen. Kerkesin pelastamaan siitä tyvipölkyn ennenkuin isäntä kerkesi sen pilkkoa polttopuiksi. Kyllä hän vähän ihmetteli mitä minä sillä oikein tekisin.
Sitten jonkin ajan kuluttua keksin josko isäntä ottais moottorisahan (minä hyvänä renkinä suunnittelupuolella) ja tehtäs siitä pihaamme ‘‘sohva’’. Tämmöinen siitä sitten tuli.
Jasmike Tähtisilmä
…Ja tässä alla toisesta paikasta Tähtisilmä