Mä olen ihan kateudesta mykkyrällä, kun sinulla on noin hieno kuusisohva!
Noista varjoliljoista tulikin mieleen, että täytyisi kylvää kylmäkäsittelyyn Lilium ducharteri, jonka siemenet tilasin hiljattain Joy Seeds-nimisestä firmasta. Taidan mennä heti, kun muuten taas unohtuu.
Keijuangervoa
Keltapäivänliljaa
Rouse Gardinal
Pioni Karl Rosenfield
Takana ketoneilikkaa ja edessä kesäkukkapotpuri (kaikki keräämäni kesäkukkien siemenet sekaisin heitettynä).
Peittokurjenpolvea
Keskellä kärhö joka on siihen tupsahtanut itsestään. Annan olla kun on noin sopivan paikan itselleen löytänyt. Jokin lehtolapsi se varmaankin on.
Päivänlilja ‘‘Stella de Oro’’
Näitä agileijojakin ilmestyy milloin mihinkin mutta ovat jotekin vain sieviä vaikka ovatkin hyvin tavallisia.
En raski taimia repiä pois kun eivät paljon muitten kasvua häiritse.
Tämänkin runkoruusun olen kerran ostanut äitienpäivänä äitini haudalle. Kesäkukat laittaessani pelastin kotiimme ja annoin sille uutta multaa ja vähän hellää hoivaa. Talvetan kellarissa ja on kukkinut meillä jo monta vuotta.
Edessä värililja ‘‘Lollypop’’
Komeasinikuunlilja ‘‘Elegans’’
Vähän laaja-alaisempaa näkymää
Leimurakkaus
Kärhö ‘‘Hagley Hybrid’’
Lumpeet kukassa lammellamme. Juurakot otettu kalareissulla lähijärvestä.
Ruukussa komeasinikuunlilja ‘‘Frances Williams’’, Japanin angervo ja päivänlilja ''Stella de Oro
Matalaa ruiskukkaa ja tipsua
Koreakärsämö ja kelt. lupiinia. Reunassa matala kehäkukka aloittelee kukintaa.
Tuttua sinistä ja vähän valkoista ukonkelloa. Vas. jalopähkämöä ja keskellä edessä myskimalvaa (kukkii myöhemmin).
Punakylkirastaan pesä kurtturuusupensaassa
…Ja tässä toinen tuijassa vähän aikaisemmin pesintänsä aloittanut
Tulevia tuholaisentorjuntayksikön jäseniä
Ainut alue missä voi sentään perunaa kasvattaa kun kehtaa vain joka syyskynnön jäljeen kerätä kiviä ja uudelleen keväällä muokkauksen jälkeen. "Mistä niitä kiviä oikein tuleekaan".
Karhunvattu ‘‘Sonja’’
Lobeliaa ja tipsua
Nolaanaa ja kirjokiertoa
Huono kuva kun tuli vähän kiire ottaa olohuoneen ikkunanläpi. Tuolla jäniksellä on kolme korvaa kun oikein tarkkaan katsoo
Ei jäänyt kameran säätöä odottamaan joten parempia kuvia en onnistunut saamaan. En ollut ensiksi silmiäni uskoa, Ei ole ennen vielä vastaan tullut tuollaisia vaikka kyllä niitä täällä riittää minun kukkasia kun käyvät aina ihailemassa (tai kurittamassa).
Pihaamme valvovat silmät