Voi liikkis, siel oli ilmestynyt kerrottua lumikelloa! (Ja onpas mulla kuivat kädet!)
Kevättähti tämä lie…
Saniainen saapuua mainiossa pakkauksessa.
Kotona scillameri on nimensä veroinen.
Joka vapuksi on jokin orvokkiasetelma torin tarjonnasta tehtävä. Tänä vuonna tällainen.
Posliinihyasinttiä oli ihana likeltä kuvailla, kun tuoksunsa nenää kutitteli.
Ihania kuvia puuhapaikoistasi. Jokainen pikkukukka on saanut arvoisensa tervetulotoivotuksen. ‘Maata näkyvissä’-tekstisi kuvaa hyvin minunkin keväistä tunnelmaa. Jokaisen pienenkin pläntin edistyminen ilahduttaa.
Tänään ohjelmassa oli kasvimaiden kunnostus istutuskuntoon. Lisäksi mies kiikutti kottareilla soraa tuohon käytävälle sen jälkeen kun mä sain nuo tiilet aseteltua. Tiilet loppui vähän kesken, miksi vain toinen puoli on rajattu. Täytyy pitää silmällä rakennustyömaita, jospa saisi tiilet toisellekin puolelle.
Ja tuo aistikas astelma tuossa alavasemmalla on esikoisen hamsterileikkiin liittyvän kämpän sisäänkäynti kukkaruukkuineen. Kyllä niissä taitaa joku hajukurjenpolvi jopa kasvaa - kituliaasti.
Ja samaan aikaan toisaalla…
Ihana tuo toisaalla. Kerrottu lumikello ja posliinihyasintti meni heti meikäläisen ostoslistalle.
Onpa lystin näkönen lukupaikka:)
Tai siis "luku"paikka. Katselee akkarista vaan kuvia kun ei osaa vielä lukea. (5 v.) Mut kelpais kyl mullekin lukupaikaksi.
Tää mun lehtien perusteella tunnistaminen on vielä vähän niin ja näin, mutta olisikohan tämä kuvan alku salkoruusun? Paikka ainakin täsmää, sillä viime vuonna siinä kasvoi pari samannnäköistä lehteä. Jos toi nyt on salkoruusu, niin se on sitten eka kerta, kun olen saanut salkoruusun menestymään - ja vieläpä toiselle vuodelle asti. Tänä vuonna saattaisi siis olla kukintaakin tiedossa!
Itse kasvi on vaikeassa paikassa tuennan suhteen, mutta en mä noita uskalla enää siirrellä mihinkään. Mutta mie sille tuet kyllä keksin tuohon keskelle pelto, jos se suvaitsee kasvattaa kukkavanan.
Tämän unikon lehtiruusuke ei ole vielä noussut, vaikka muita unikkoja on jo noussut. Toivottavasti tämä on vain hitaampi lähtemään kasvuun !! (Pelottaa nimittäin, että se myyräkolonnia, joka palstan on myllännyt, on saattanut pistää tämän parempiin suihin.)
Pikkuruisia narsisseja tulossa, ihan minikokoa.
Pari orvokkia piti vielä pasltalle viedä.
Nyt kun tämäkin tarhavarjohiipan alkuolemus on tunnistettu, niin laitetaan otos tännekin muistin tueksi ensi kevättä ajatellen. Ettei tartte toiste ihmetellä samaa asiaa.
Pari pientä kevätkiurunkannusta oli kukkaan ehtinyt kasvimaan laidalla. Söpö tämäkin, vaikka vähän hassu.
Jokin vuokko aloittelee. Juurella näkyvissä kasvunaloitustyyliäkin. Vähän kellervältä tuo terälehtien väritys näyttää. No lähipäivinä tarkempi lajinsa kaiketi mulle selviää.
‘‘Hämähäkki varren päässä’’ on laumaeläin.
Hauskasti sahahammaslaitainen esikko nousee pallo vinossa aurinkoa kohden.