Tupakka, Nicotiana

Pitäis vissiin keskittyä hoitamaankin noita taimiaan, eikä vaan suunnitella. Taas pikkutaimikylvös kuivahtanut, ja puolet narsissitupakeista nurin. :frowning: Miksihän sitä ei vaan osaa noita pikkuriikkisiä hoitaa?

Vauvoja on käytävä ainakin kolmasti päivässä katsomassa, eivät tahdo vielä muuten pärjätä;)

Kyllä on tupakka sitkeässä silloin kun sitä ei erityisemmin kaipaisi Viime kesänä itsekylväytynyt taimi (N. mutabilis x sanderae) näyttää sinnitelleen koko talven sisääntuodussa ruukussa vaahtera-aulio(vainaan) juurella, tosi huonolla valolla ja melkein ilman kastelua  Aika elinvoimaisen näköinen, tuuhea kymmensenttinen taimi. Pitäisköhän aloittaa hoitaminen ja pitää se mokoma, vaikka olin kyllä ajatellut että EI TUPAKKAA tänä kesänä, kun se on niin iso, vaikka ihana…

Positiivisesti ajatellen eipähän tarvi elinkelpoja pois heittää, kun karsiutuu vähän kylvökset näissä vaiheissa…

pluotola, kaho mun s.37 kuvaa, siin on ykskohta tyhjä/kuollu. Kuivuivat liikaa, annoin niiden kasvaa tuostakoosta vielä reilusti isommiksi, ennen koulimista. Osa jäi alle/heikommat karsiutuivat pois. 
Toi oli sittenkin alataa, sylvesrtistä piti olla, on sama kasvatusmenetelmä, mutta aikasemmin on laitettava silvestris.

Löytyihä ne, missään kaupassa ei ollut mei kuppasessa käpykylä:ssä Narsissitupakan eikä Valkotupakan siemeniä. Kotona piti olla jossakin vanhapussi. Pitkän ettimisenjälkeen se löytyi. Laitoin tänään kaikkisiemenet karkkilootaan. Ehkä jokunen,sata lähtee kasvamaan, 4v vanhoistasiemenistä.ZoomInto: Pictures, Images and Photos

minäkin etsin Tampereen Plantagenista narsissitupakkaa, mutta ei ollut.

Peruskauraa muutenkin koko valikoima.

limen värinen tupakka itänyt.

Minäkin aion taas tehdä koordinaatio ja kärsivällisyysharjoituksia esikasvattamalla narsissi- ja koristetupakoita. Pihalle itse kylväytyneet kun jäävät vähän turhan pieniksi ja elokuussa on niin ihana tuoksutella isoja valkoisia narsissitupakoita. Mun narsissitupakoiden siemenet näyttäis olevan vuodelta 2010 - tai 2011, mutt eiköhän ne idä. Pitää vaan malttaa kylvää H a r v a a n, että selviäis yhdellä myöhennetyllä koulimisella.

minä kans pitkästä aikaa kylvin narsissi- palturi- ja lumotupakkaa - ja eiköhän se penteleen lainamäyräkoira käännellyt koko pottilevyn ylösalaisin… nimet on vähintään sekaisin, ja näköjään siemeniäkin miten sattuu…KÄÄK!
Onneksi kaikki mitä kylvän menee sävysävyyn, ettei sekaantuminen haittaa välttämättä…

Mä kylvin 10.2. ekat limen vihreät Crimson kingit. Koko kylvös meni kertaalleen ympäri lattiaa helmikuun lopussa. Kauhoin mullat takaisin ja laitoin uusia siemeniä 7x7 cm purkkiin, sillä ymmärsin näiden vaativan valoa. Eilen illalla huomasin ensimmäisen idun nousevan pintaan. Taidan olla hukassa noiden kanssa pian tai sitten lajikkeen itävyys on tosi kehno.

Narsissitupakat ostosiemenistä kahdella kylvöyrittämällä, tulos ; ei ainoatakaan itua, sitt sain ihanalta penttiläiseltä hänen omistaan keräämiä, itivät muutamassa päivässä, ja nyt on taimia vaikka naapurin mummulle antaa.

Niit siemenii ei saisi peittää, koska ovat niinpieniä. Ja tasainenkosteus että eivät kuivuisi. Jos miit siemenii peittää mullalla, niin aivan ohutkerros päälle. Silloin niiden itävyys näkyvälletasolle kestää paljonkauemmin (jopa useitaviikkoja) kuin ilman peittelyä.

Taisin eilen tehdä tuhoontuomitut kesäkukkaistutukset, kun laitoin 40 cm halkaisijaltaan oleviin ruukkuihin narsissitupakan taimet keskelle ja reunoille kääpiösammareita. Ekaa kertaa kasvatan narsissitupakkaa ja ne on olleet pitkään niin pieniä rimpuloita, etten oikein uskonut niiden kasvavan tosi suuriksi. Kävin sitten täällä katsomassa kuvia ja niistä yritin hahmottaa kasvien kokoa. Taitaa nuo 40cm ruukut jäädä liian pieniksi narsissitupakalle saatikaan sitten,että niillä sammareilla olisi mitään mahdollisuutta kun tupakan lehdet kasvavat, Taidan vaihtaa noihin ruukkuihin tavalliset koristetupakat ja narsisseille pitää löytää uusi paikka.

Oisko 60 cm halkaisijaltaan oleva pyöreä laastipalju sopiva yhdelle narsissitupakalle vai voisko siihen laittaa niitä kaksi? Mulla on yks vanha palju, missä on reikä pohjassa, joten sen voisi täyttää mullalla. Taimia on kaksi kappaletta,joten kummallekin pitää löytää paikka.
Haaroittuuko narsissitupakka vai kasvattaako se vain yhden kukkalatvan?

On se liian pieni astia sille. Kyllä siihen tulee hyvässä paikassa useampia kukkavanoja ja tosi leveä kasvusto.

Eka itekasvatettu rööki ever 

Komia. Mulla ei taida riittää hermot noihin hyttysenkakan kokosiin siemeniin.

Miks ei Tatin tupakin lehet oo kuorrutettu niillä hirveen pienillä itikoilla, miulla nimittäin joissakin oli luultavasti enemmän niitä kun liimalapuissa.

raya, sama mulla, narsissitupakan taimet käy ihan pikkukärpästen ansasta.

Koristetupakka. Aika dramaattinen väri, tykkään