Unikko: Idänunikko, Tarhaidänunikko, Papaver orientale

Ne siemenet olivat jotain yksiväristä punaista lajiketta, sen muistan. En edes muista ovatko yksi- vai monivuotista. Taisi olla jokin lähikaupan siemenpussi- harmi että heitin pois :frowning:

Jos ovat mielestäsi kauniita, niin niistä sitten siemenet talteen, niin seuraavanakin vuonna kasvaa unikoita;). Meillä tänä vuonna ensimmäisen kerran Pioniunikon siemenet ovat ulkona säilyneet ja nyt on uusia taimia! Varmimmin kasvavat kun ottaa ne talteen ja keväällä kylvää.

Eivät vain monta vuota pysy kerrottuina:( ja värikin voi vaihtua.

tämän aamun ilahduttaja

Ilahtuisin minäkin noin kauniista kukasta.

Meillä synnytys etenee tuskastuttavan hitaasti. Tippako pitää laittaa vai joko tarvitaan keisarileikkaus?

nuppu

Näyttää se kuitenkin yrittävän kovasti puskea, kun ihan hiki valuu.

onkohan tämä samaa kuin Illiksen kaunotar. kylvin viime kesänä ja pussin olen hukannut joten en tidä nimeä.

Voi vitsit miten ihania kuvia!

Juu otan talteen kunhan on mistä ottaa :slight_smile: ihan pienenpieniä alkuja vain näkyy.

Sihtailin jo kyllä Viherpeukaloiden sivulta Patty’s Plum -lajketta, kaunis, mutta ei tod valkoinen. Jos sellaisen hankkisi niin vieläköhän ehtisi kukkia?

En ole Kuopiossa hirveän suurta tarjontaa unikoiden taimissa havainnut tai sitten en ole vaan älynnyt.

Royal Wedding ensimmäistä kertaa kukassa.

Näytän itseäni vain takaapäin, koska minua täällä niin kovasti mollattiin

unikko takaa

Vaikka toisaalta ei minun pärstässä mitään vikaa ole, katsokaa vaikka

kerrottu unikko

Helle lyhensi ensimmäisen unikkokukinnan vain yhden päivän pituiseksi. Onneksi pari nuppua näkyy vielä olevan .

Kaikilla on ihania lähikuvia unikoistanne! Kauniita :slight_smile:

En minä vanhuuttani näin ryppyinen ole, olenhan vastasyntynyt

unikko

Minusta unikot on aivan fantastisia kasveja ja miksi minulla on niitä vasta pari ?? Heti täytyy laittaa siemeniä maahan josko sitten ensi kesänä olisi enemmän väriä elämässä :slight_smile:

Se perinteinen.

Tämä ihanuus avasi kukkansa aamulla, juuri ennen rankkasateen alkamista.

Mitä varten pellolle heitetyt kasvavat paljon hienompina kuin kukkapenkissä hellästi hoivatut?

Tämä tyyppi ei malttaisi luopua hatustaan…

Hän on vähän niin kuin tärkiämpi

annemanna, ne pellolle heitetyt saa kasvaa rauhassa, kun taas kukkapenkissä vaaditaan liikoja.

On mennyt oppi perille, että pihalla ei olla ilman hattua. Porotus käy päähän :slight_smile:

-Ei mulla näin valtavalla kukalla ennen ole unikko kukkinut!
 Mulla on siinä käsi suorana alla, eivätkä sormenpäät edes näy!