Valeunikko: Sinivaleunikko, Meconopsis betonicifolia

Sitä on helppo lisätä siemenistä. Jos panet tulemaan postimerkillä varustetun kirjekuoren ja sisälle lappusen, missä muistutat minua siitä, mitä siemeniä haluat, lähetän niitä sinulle. Vai asutko Lahdessa kuten minäkin? Silloin voisit tulla vaikka hakemaankin siemenet.

Voisinko minäkin saada muutaman siemenen valeunikkoa, vai joko kaikki on jaettu ? ....Hyppään pois jonosta ehkä löydän siementä toisaalta.

Vielä riittää sekä valkoista että sinistä.

Tämä täällä olisi kovin kiinnostunut kieli ulkoa

Ja tämä, kiltti, kiltti Nanna! 

Saisiko sitä valkoista kenties? hymy

Sinisen valeunikon siementen lähettäminen peruutettu!!! Avasin siemenkodat, enkä ole ollenkaan varma, että siemenet ovat itämiskelpoisia, niin pölyhiukkasen kokoisia ovat.

Valkoiset ovat kypsän ja hyvän näköisiä, mutta nyt ne on jaettu. Toivottavasti joku muukin on ottanut niitä talteen, että kaikki halukkaat saavat.

pölyisen oloisia ovat vatsujensiemenet minulla aina olleet, valkoisesta ei ole kokemusta. äläpä Nanna heitä kirvestä kaivoon vaan pistä helmikuun kylvöksiin....

Itse en tarvitse sitä lajia enempää, muille ajattelin lähettää. Jos nyt joku välttämättä haluaa sitä pölyä, voin tietysti lähettää. Kolmelle riittää.

Hhhepp! hymy

Kyllä sinivaleunikon siemenet siemeniltä näyttää, ei ne ''pölyä'' ole. Jospa kukka ei ole sadekesänä pölyttynyt?

Pöly on lievää liioittelua, ne, joita siemeniksi epäilen, ovat mustia pienenpieniä murusia, tämän tekstin pilkun kokoisia. Valkoisen sinivaleunikon siemenet ovat paljon suurempia.

Jos joku on vailla sinisien sinivaleunikon siemeniä niin täältä löytyy muutamalle. 

MInä voisin kokeilla jos vielä riittää...

Kiinnostais kyllä! silmän isku Hölöttele, jos niitä vielä riittää ja mihin vaihtaisit...

Minäkin kokeilisin mielelläni tuoreilla siemenillä. Ihan muutama riittää, jos vielä liikenee.

Haa! Onkohan mulla vaihdevuodet tulossa vai mikähän mua vaivaa... Olen perustanut uutta tosi pitkää pionipenkkiä, sekaantunut liettulaiseen kimppatilaukseen pionien tiimoilta ja tänään sain "käskyn ylhäältä" pysähtyä matkan varrella Särkän perennataimistolle. Siellä oli -50% ale ja mukaan tarttui viisi sinivaletta. Huomenna haen sieltä vielä kolme. Yksi taimiston työmyyristä oli kasvattanut siemenestä omista puskistaan mulle muutaman taimen... Oi olen otettu!

Olen haaveillut isosta meconopis-penkistä ja kunhan jaksan huomenna kaivautua neitseelliseen juolavehnä/nokkos/horsmarinteeseen, niin hyvä tulee :) Paljon vain hevonpaskoo, nätit luonnonkiveykset... ja viimein istutus.

Mitäs teillä on sinivaleiden kaverina? Särkältä suosittelivat valkoista kesäpikkusydäntä, mutta se oli jo tälle kaudelle finaalissa. Jotain hyvin sinistä tai sitten valkoista. Tai kokonaan eri aikaan kukkivaa... ????

en antais hevonpeetä syksyllä Meconopsikselle (ehkä vähän, riippuu maan laadusta?)

itse olen kalkinnutkin, alussa eivät tahtoneet kukkia, valitin Matti Lahtisella ja hän yllytti antamaan kalkkia, tepsi :)

hapineesti olen samaa neuvoa jakanut muille ..

(edessä grandiksia, takana betocifolioita)

Jos joku on jäänyt ilman lupaamiani valkoisen sinivaleunikon siemeniä, ilmoittautukoot! Merivalle meni vahingossa kaksi satsia, ja hän on luvannut ystävällisesti panna toisen eteenpäin.

meconopis kuume selvästi! nimikkokukkieni kohdalla parantumatonta. onnittelen. olen aina pitänt valtsuja happamen maan kasveina, turvehiekkapenkissä kaikkein komeimmat., katteena koivunlehtiä... taimia istutin taas roppakaupalla ja kaivoin muita perennoja pois..

VÄRI on oleellinen asia, minusta tehokkainta on vihreä tausta, hiemen valkoista tai haalean sinistä samaan aikaan kukkivana. epäonnistunein oli kukkimaan päässyt tuskansininen ritarikannus, taustalla - siinä kilpailussa kaikki muut siniset värit häviävät.