Joskus jopa vasta kesäkuun alussa.
Arvasin, että joku tietää heti kertoa! En siis vielä menetä toivoani.
Voi voi valkoalpi on nyt hukassa aivan varmasti sen olen jonnekin istuttanut ja kun näköjään myöhään nousee niin nyt on voinnut mennä lapsi pesuveden mukana,ellei jo ole mennyt argh tämäkin vielä tänään.
En myllää ,kitke, kaiva enkä muutenkaan riehu keväällä etten tuhoa mitään, mitä olen maahan kätkenyt mutta yhdestä paikasta kaivelin jos se alpi olikin siinä
Siinä on uusissa varsissa maan alla aika punainen sävy.
Kävin ottamassa kuvan jos tämä vähän kasvutyyliä selventäisi?
Tässä vaiheessa hän kasva vielä maan alla sivusuuntaan viime vuoden kasvustosta ja nousee ylöspäin myöhemmin. Keskellä huonosti näkyvä tumma mötikkä on viime vuoden varsi.
Hyvä kuva Kurppa. Mullakin valkoalpi jossain maan uumenissa seilaa…
Kurpalle kiitos, jotain tollasta punertavaa omituista nökötti eilen paikassa, jossa valkoalpin kuuluisi olla. Siis ihan pikkuisen kurkisteli pinnalle.
Hienoa Kurppa en tuollaiseen ole törmännyt, nyt täytyy vain odotella.
Hieno selvennys, Kurppa! Siitä siis johtuu, että voi nousta ihan muualta kuin mihin on istutettu. Pitää siis tiirailla silmä kovana penkkiä muualtakin kuin siitä “oikeasta” kohdasta.
Löytyi mutta paikkaa pitäisi vaihtaa, jos ison multapaakun kanssa kiikutan parempiin multiin niin tuskin siitä loukkaantuu. Vai kuis on ?
Täälläkin valkoalpit ovat aloittaneet vaelluksensa. Ovat siis kuitenkin hengissä, vaikka eivät siellä, mihin ne alunperin laitoin. Pysyvätkö paremmin paikoillaan, jos ne istuttaa pohjattomaan ruukkuun? Vai kuoleeko lopulta, kun ei pääse etenemään?
Purppura-alpeja saan sitten vissiin kaipailla tästä maailman tappiin (luin koko viestiketjun äsken). Harmittaa, sillä sain niitä viisi tai kuusi komeaa kasvia siemenestä itse pykätyksi. Penkkiin tuli siis uusien kasvien kolo. No voi…
Kukat aukenemassa.
Voi että se on nätti - minulla jäi sitten yhden kesän iloksi, kun tänä kesänä ei noussut yksikään.
Hoo, eipä jäänytkään mutta kovin myöhäinen nousija on hän! Tai siis - löysin viime syksyisestä ruukkujen tyhjennyskasasta outoja siistejä taimia ja aattelin jottas olkoot, kassotaan mitä tulee, nuppuja ei näy. Äsken löysin samanlaisia viimekesäisen valkoalpikasvuston vierestä ja sitten muistin, että olin laittanut niitä pari myös ruukkuun - äkkiä tulin tänne varmistelemaan, että tuommoiset lehdet ne juuri on. En tiedä missä vaiheessa ovat päättäneet alkaa kasvaa, mutta varmaan tuohon edelliseen voivotteluun asti niitä etsiskelin… Jospa ensi kesänä kukkisivatkin:)
leviääkö valkoalpi samantapaisesti kun tarha-alpi?siis juuriversojen avulla.
iesteri, kyllä
kiitti miikos,sitten minulla on aika paljon valkoalpeja!
Ei täällä näy vielä mitään.
Kyllä toi valkoalpi tuolta mullasta punertavia piikkejä työntää.
Valkoalpi odottelee perhosia.
Pienempi laji Lycimachia clethroides ´Autum Snow´?vilkuttelee Pärskikselle. Tämä pärjää jopa kuusen alla.