Isännän tekele vanhoista ikkunalaseista.

Isännän tekele vanhoista ikkunalaseista.

Avironin kasvihuoneesta on kyllä rappioromantiikka kaukana! Upea on!
Vau mikä kasvihuone sinulla Aviron!
Tosi nätti,eikä ollenkaan sellaisen"kylmän ja kolkon"näköinen kun tavallisesti on tottunut näkemään
Tuollaiseen voisin muutta vaikka asumaan.on oikein kodikkaan näköinen. Voi kun minunkin ukkoni tekisi minulle tuollaisen...*haaveilee Avironin kasvarista*
Onpa tosi komea “tekele” ![]()
on kertakaikkiaan sievä! Tuo kaksivärisyys antaa mukavan ilmeen huoneelle.
Onpa hieno, saiskos kuvia sisältäkin?
Kyllä minäkin ton Avironin kasvarin ottaisin
Ihana!!!![]()
Niin ja tohon valmis - omatekonen -keskusteluun: Mulla on oikee koktailikasvari. Se on Liiterin parin neliömetrin hökötys, eli siis valmis. Mutta se oli laadultaan niin surkee kun vaan voi olla niin siihen piti tehä niin paljo kaikkii parannuksia ja korjauksia että se on enemmänki ite tehty kuin valmis. Ja nyt vuoden vanha vasta.
- mutta en valita. Parempi sekin kuin ei mitään!
On aivan ihana. On hyvä isäntä löydetty kun on taitoa ja aikaa tehdä noin ihania kasvihuoneita joissa on myös silmäniloa.
kerrassaan mallikas! valmiskasvihuone on selvästi pelkkä korvike meille, jotka emme itse osaa rakentaa.
A.i.k.a. kirjoittaa tuolla ylempänä asiasta, valmiskasvihuoneen voi tarvittaessa jopa siirtää toiseen kohtaan, jos mieli sattuu matkan varrella muuttumaan. mietityttää kovasti. sillä pihalla jo ennen meitä oleva kasvihuone on jäämässä kadunvarren yhä suurentuvien puiden varjoon. mutta miten ihmeessä lasisen kapistuksen voisi siirtää??? etenkin kun klasit ovat silikonilla kiinnitetty? kernaasti kuulisin, jos jollakin on tietoa ![]()
Erittäin kaunis kasvari!
Kaunis ja tyylikäs kasvihuone Avironilla! Tuollaisen huolisin minäkin. Haaveissa siintää sitten joskus vastaava malli, mutta tiilestä muuratulla alaosalla.
Aviron, aivan upea! “vihertää täällä”
Kiitos kaikille vastanneille!
Juu, itsekin olen ehkä enemmän sen itsetehdyn kannalla, varsinkin kun ukolla olisi taitoa oikeasti se rakentaa; onhan se rakentanut tämän talonkin missä asumme.
Asumme taajamassa ja täällä pitää olla rakennuslupa jos rakennus on yli 6m2, joten olen miettiny et riittäisiköhän mulle just semmoinen pieni kasvihuone, himpun alle 6m2. Muutenkaan se ei voi kovin suuri olla, meidän tontti on vain vaivaiset 1200m2 ja talo vie siitä jo suuren osan, samoin talli. Pihaa ei siis kauheasti ole, eikä haluta ihan täyteen tätä tonttia rakentaakaan.
Mullakin on vaan kamala hinku saada se kasvari äkkiä, ja epäilen että se rakentaminen kestäisi pitkälle kesään...![]()
Mut pitäisi tietty osata ajatella pidemmälle, hienompi varmastikin olisi itse tehty. Talo on meillä siniharmaa niin itse tehtyyn saisi maaliakin puuosiin ja paremmin sopisi tähän maisemaan.
Pitänee vielä miettiä sitä ja suunnitella, pitäisi myös käydä mökillä mittailemassa ne ikkunat, et miten sen sit käytännössä tekisi jos alkaa itse tehdä. Pitäisi saada tuo ukko motivoitua rakentamaan se kasvari, sen mielestä koko mun viherharrastus on ihan hömppää...![]()
Peppiinax, odotappa, jahka saat ukollesi suuhun ensimmäisen itsekasvatetun tomaatin, niin eiköhän ala mieli muuttumaan! Laita edes amppelitomaatti houkutteeksi ja puhu, kuinka paljon tulisikaan satoa kasvihuoneessa samalla, kurkkua ja paprikaakin!
Ja Aviron, todella VALMISKASVIHUONE, ei mitään lisättävää enää, niin on söpö ja paikkaansa sopivan näköinen! Lämpimät onnittelut!
Harrastaako se sinun miehesi itse mitään “hömppää” :)? Minä suosittelen myös tuota oman sadon syöttämistä miehille… kummasti alkaa innostus tarttua - hitaasti mutta varmasti!
Minä en mielestäni kasvihuonetta tarvitse, mutta tuollaisen, kuin Avironilla, ottaisin ihan vain pihani koristeeksi. Todella kaunis.
Moi taas!
Joo, kyllähän se ukkelikin harrastaa kaikkea tyhmää; veneilyä ja moottoripyöriä yms. Sanoinkin et jos ei tule kasvaria voi sekin unohtaa kaikki haaveensa noista leluista.
Saa nähä kuin tässä käy ![]()
Kaunis kiitos kivoista kommenteista![]()
Miltäs tää minun "briljattinen" ideani kuullostaa??? Jotkut muistanevat, että joitakin vuosia sitten hankin maalle Julianan 6,5 -neliöisen kasvarin. Ja vanhanaikaisestihan siinä kävi, annoin sen koon suhteen siipalleni periksi, ja tyydyin "pieneen"… jonka pienuus todellakin on sitten moneen kertaan ollut mielessäni senkin jälkeen. Ja kun se ruokahalukin kasvaa syödessä - tässäkin asiassa. Edellisenä viikonloppuna sitten maalta tullessamme heitin ilmoille ajatuksen, että sellaisen seinämallin "tomaateille yms." voisi mökin toiseen päätyyn hankkia ja laittaa. No, asia jäi muhimaan ja kun sitä tässä viikko kypsyteltiin, tulikin "hallituksen" suusta, että ei se siinä seinällä ole oikein kiva eikä valossakaan… Armas siippani alkaa siis oppia, tältäkin osin!!! Ja loppupäätelmäksi tuli, että parempi versio olisi sitten ihan sellainen perus-Basic. Meidän harjumaisessa kalliomaisemassamme sen paikka sitten on kuitenkin jonkinasteinen ongelma - ja siinä tulee se ideani briljantti-osa: miksei sitä voisi laittaa suoraan vanhan kasvarin "jatkeeksi"??? Selät vastakkain ja ovet olisivat sitten rakennelman kummassakin päässä. Kokokin kun on muutaman cm:n tarkkuudella sama, leveys noin 20 cm, vähemmän, ja harjakorkeusero noin 2 - 3 cm. Mutta tuon leveyseronkin saa häivytettyä "olemattomiin" = 10 cm sivullaan, kun harjakohdat laittaa vastakkain. Ja lattiaksi riittäisi edelleen sitä samaa luonnonlattiaa = melkein tasaista kalliota, mitä sen vanhankin alla on.
Taidankin mennä tästä Kivikankaan sivuille kuikuilemaan…
Avironin kasvihuone on aivan mahdottoman upea!!
Siinähän on esim. vierillään valmiit kasvilaatikot, ne haluan minäkin omani auringon puolelle ainakin - hyvänen aika kuitenkin. Värit ovat kivat ja koko rakenne on niin mukavan kestävän näköinen![]()
Jos Euffis jatkaa kasvihuonettaan niin - ihan vaan ideanpoikasena ehdotus, että yhdistätte kaksi kasvaria jollain välikäytävällä, jolloin toista jopa voisi lämmittää tai siinä toisessa olisi jokin oma tunnelmansa muuten?
Siis ns. välieteinen kasvareiden väliin vaikka valokatelevyillä? En minä kyllä sinänsä tiedä, onko siinä mitään ideaa tai miten se teillä istuisi maastoon, maisemaan ja tarpeisiin, mutta kunhan ehdotin. (Mitäs kysyit
)