Olipa hyvä löytää tämä vanha ketju. Minun on siirrettävä väriminttujeni alut uuteen paikkaan. En ole ollut valmistautunut metrisiin kasveihin. Toivottavasti kukat ovat pinkkejä tai valkoisia sitten aikanaan…
On se niin ihana tuo väriminttu! Minä onneton hölmöilin ja revin kaikki juurineen. Sain kasvin viime syksynä, ja nyt se pukkasi valtavasti jotain rönsyävää ja leviävää kasvia. Säikähdin, että seassa oli jotain akankaalia tms. todella leviävää. Siinä meni sitten lapsi pesuveden mukana. Kun huomasin vahingon, oli juuret jo niin kuivuneet, että ei niistä ollut elolle enää.
Tekevälle sattuu, onneksi ei ollut harvinaisuus
Minulla oli väriminttuja vanhan omistajan ajalta enkä tuntenut niitä. Kukkivat vain upeasti pitkälle syksyyn. Olen siis ostanut samaa lisää. Koon takia on alettva nyt improvisoimaan paikan kanssa. Selviääkö väriminttu varjossa?
Mulla kasvaa väriminttua ‘Cambridge Scarlet’ sekä auringossa että puolivarjossa. Jälkimmäinen voi paremmin, ei tule niin helposti härmää. Nyt ovat nupullaan molemmat puskat, tuskin maltan odottaa, ihana kukka. Ostin pari uutta lajiketta- tai siis luulin ostaneeni, mutta kotiin päästyä huomasin ottaneeni toisen taimen saamaa kuin oli ennestään. Mulle on useamman kerran käynyt samalla tavalla - etsii täpinöissään taimipurkkien joukosta sitä hehkeintä yksilöä, löytää, eikä huomaa enää siinä vaiheessa tsekata, onko purkissa oikeaa lajia. Taimet tuntuvat usein olevan myyntipöydilla sikin sokin.
Pnko tuo "ylätupsukka" ihan normaali, kun kaikissa yksilöissä ei näytä sitä olevan?
Mie olen aina olettanut, että ylätupsukka tulee kun kukka on hieman vanhempi.
Vallan paljon mahdollista. Muihin tulee siis myöhemmin.Hauska kukka
Väriminttu leviää nopeasti isoksi puskaksi. Viime syksynä sain pari pientä alkua taimivaihdossa, ja nyt on näin kasvanut.
mielenkiintoinen värien kirjo
Tämän vuoden valkea kuva.
Hieno, onko yhtä kestävä ja leviävä kuin punainen?
Kaikin tavoin huonompi, ainakin miulla.
Sain monta vuotta sitten Poppiukselta värimintun alun, joka kitui miten kuten etupihalla. Hengissä pysyi, muttei kukkinut.Se rupesi tosissaan kasvamaan ja kukkimaan päästyään lännen seinustalle. Näkyy kivasti, kun keittiön ikkunan avaa :}
Värimintut aloittelee.
Hienon väristä minttua, mulla on sitä sinistä, ja olen luullut ettei sitä olekkaan muun väristä.
Tämä on kaunista punaisena!
Täälläkin aloittelee sellainen lila, ja ihan härmässä jo koko kasvi
Tuo sininen/lila väriminttu meni hankintalistalle Itsellä vain tuota peruspunaista, joka kyllä hieno sekin. Pilkkuväriminttua odotan mielenkiinnolla, mutta tuskin ehtii kukkia tänä vuonna vaikka aika aikaisin kylvinkin.
Pah…Viime vuonna sain ison tukun väriminttua ja ykskään ei oo nostanut päätään…minne lie hävinnyt…
Siirsin äsken "pahuudenvalta" penkistä punaisen värimintun uudenpaan penkkiin. Kaksi kukkavartta ainoastaan ja ohuella varrella kiinni maassa. Tarkoitus on siirtää kaikki ko. penkistä parempaan maahan ja perustaa kokonaan uudelleen.