Tosi hienolle näyttääkin “verkkosukkikset”, kun googlella katselin!
Oi tätä kuvaa. Ikävä kyllä se on luettelossa *only usa & Canada' muutenkin hiukan liian kaukana.
E.G:n luettelossa on 'Carefree* mutta ilman kuvaa.
Kertokaahan viisaammat että peitetäänkö noita siemeniä ollenkaan kun ovat niin julmetun pieniä?
Muistaakseni minä olen peittänyt ja hyvin on noussut
En peittänyt kun kylvin. Kolme sain tänään jopa koulittua.
Eli molemmat tavat käy =D
Näköjään tässäkään asiassa ei voi makuasiosta kiistellä sanoi musti kun muniansa nuoli =D
Pussissa taisi lukea että ei peitetä.
Kumminkin kaikella on keväällä taipumus kasvaa, laittoi miten vain. Voi olla että kielletään peittämästä koska on niin pieni siemen ja vähemmän kylväneet voivat haudata syvälle paksun kerroksen alle.
Kiitoksia kaikille neuvoista, ihan muutaman ripauksen laitoin multaa päälle, saa nähdä kuinka käy kun ensimmäistä kertaa yritän noita kasvattaa. Toivotaan että itävät!
Jos minä saan ne kasvaan niin kyllä varmaan sinäkin onnistut…
Sitä sopii toivoa, oli todella kauniita kuvia niistä tässä ketjussa.
Miikos, jos ehdit/viitsit niin laittaisitko kuvan niistä sun pikkutaimista.
Ovat niin pieniä, etten saanut tarkennettua kameralla Sirkkalehdellä vasta ovat.
Nokkosista sanotaan että pienimmistä ja heikoimmista tulee parhaimman väriset. Muistakaa sitten kouliessa, ne rehevimmät saattavat olla vaikkapa yksivärisiä vihreitä.
Minun ennen marraskuun lopulla laittamani tekivät toisen lehtiparin ja tammikuun alusta laittamani ovat sirkkalehtinä yhä. Itäminen kesti 10 päivää. Pidän melko huonoissa valopaikoissa tosin.
Jossain "värisekoituksissa" oli vain n. joka 20. muuta väriä kuin viinikeskusta & vihreä reuna. Niistä tuli isot puskat parvekelaatikkoon, niin ei ihan hukkaan tosin menneet.
Voiko olla totta, viimeyönä älähti päähän että värinokkostahan voi pitää ulkona kesällä, siis olen lukenut siitä monta kertaa mut nyt vasta sisäistin lukemani =D Ootteko mistä hankkineet peipin siemenet tänä keväänä, tahtoisin montaa sorttia, seemnemaailmasta jo katoin mut en löytänyt
Värinokkoset kasvaa ulkona ihan älyttömän hienoiksi! Vaikka olis sisällä kuinka hyvä paikka, niin ei kyllä vedä läheskään vertoja niille ulkona kasvaneille. Pitäiskin varmaan itekkin laittaa. Viimeks kun mulla oli niitä semmoisesta sekoituspussista, niin laitoin yhteen isoon ulkopataan monta samanväristä ja se oli valtaisa ja hienon muotoinen kasvusto jo keskikesällä. Tosin silti taisin eniten tykätä yhdestä vihreevalkoisesta.
Seemnemaailmasta minä omani löysin. Pussillinen erilailla kirjavia värinokkosia pussin kuvasta päätelle. Nyt jo mullassa, ja jännitys päällä, millasia sieltä ilmestyy
Minä myös laitoin värinokkosta tammikuun lopulla kasvamaan. juurikaan ei ole edistystä tapahtunut sirkkalehtien jälkeen (taisi olla liian aikaisin laitettu kasvamaan, kun mitään lisävalaistusta ei ole käytössä). Noo, kasvavatpa kumminkin. Ajattelin laittaa nokkoset ruukkuihin ulko-ovenpieleen sitten joskus keväämmällä. sitä vain mietin että kuinkas “tuuhea” puska yhdestä alusta tulee? vai tarvitaanko ruukulliseen esim 10 taimea…?
Huitukka, en mä niitä löytäny, vai veitkö viimisen pussin =D