Verenpisara, Fuchsia

Meidän verenpisarat ovat olleet lehdettömiä koko talven +2-+4 asteessa…nyt ovat alkaneet tekemään ensimmäisiä lehtiä. Tavalliseen tapaan tulevat kukkimaan tuhottomasti koko kesän…:slight_smile:

Mulla on kaks kyynelverenpisaraa, Korallea. Ne on noin 30 cm korkeita, mutta vain latvassa on lehtiä. Pitäiskö ne nyt leikata? Ne ei varmaan lähde haarottumaan muuten. Toinen pahus kukkii jo.

Raya, missä lämpötilassa nuo kasvit??? ja onko sinulla aina "päivänvaloa - lamppuja" niille??? (kysyy epätoivoinen, omat pisarat vielä talviteloilla talvimajassa, enkä uskalla vielä mennä sinne koska saatan pettyä....)

rayalla on kyllä näin iso viherpeukalo.

tuolla amppelikansalla on ollu koko talven semmonen Kodinkukkien lamppu ja viime talvena olivat pöytätasolla kylmä/valkonen valo putkien alla.
Ja ihan huoneenlämmössä. Pimeimpään aikaan valot palaa n.aamu 7stä ilta kymmeneen.
OHO ! ompas peukalo. En tosiaankaan tunne itteeni mitenkään erityisen viherpeukaloksi, tuurilla ja kokeilemalla ja kyselemällä mennään. Oppia ikä kaikki. Vanhana alottaa niin hirveesti pitää oppia äkkiä.

Ja petymystenkin summa on Suuri, millon oma syy tai luonnonvoimien syy, mutta kantapään kautta.

Upeat pisarat raya tähän aikaan vuodesta!

kuva

Mitä tälle pitää tehdä? Leikata, mutta kuinka alas? Haarottuuko ollenkaan itsestään?

LeikkaUSTARVE RIIPPUU SIITÄ, MINKÄMALLISEKSI AIKOO TUON KASVATTAA. tUOSTA TULISI KOMEA KORKE4A PUKKIVA PENSAS.iSTUTTAUIISIN VAIN HIUKAN ISOMPAA RUUKKUUN JA LEIKKAISIN SIVULTA LIIAT OKSAT POIS. YLÖS SAISI KASVAA VAPAASTI. NUO VARRET SITOISIN LÄHEMMÄS TOISIAAN. TuLISI KOMEA KUKKIVA VERENPISARA PYLVÄS. KANNATTAA LAITTAA MYÖS TUKIKEPPI.

lEIKATUT OKSAT JUURTUMAAN.aLHAALLA OLEVAN VERSON KASVATTAISIN MYÖS YLÖSPÄIN. VERENPISARAT HAAROTTUVAT HERKÄSTI

Älä huuva :smiley:

Maariankello, onks tuo siun pisaras ehkä Garten Meister Bonstedt ?

Miulla on nimittäin ihan tismalleen saman näkönen ,siis olemukseltaan , ulkonäöltään ja yhtä pientä juurella olevaa versoa myöten.

Runko versiota aion hänestä kun tiputteli jo viime kesänä muut lehet pois, vain nuo latvat jäi.

Kai tuo on se aiemmin mainittu Koralle, luulisin. Nuo Triphyllat on monesti niin samannäköisiä että meikä ei juurikaan eroa huomaa.

Juu Koralle se on!

Kiitos mummille! Pitää tehdä tuosta pylväs!

Maariankello, kiedo nuo verenpisaran haarat yhteen. Sitten voit leikat nuo oksat melko lyhyiksi.

Minulla tässä kuvaa keväällä leikatusta pisarasta.

kuva

Tässä sitten syksyllä.

kuva

Tästä näkyy vähän kuinka olen kietonut nuita "haaroja" rungoksi.

kuva

Voi ihanuus tuota Rean "puuta"!

Plantagen-saalis:

kuva

Sir Matt Busby, Göteborg, Gardenmeister, Ringwood Market, El Camino ja Harry Grey. Harrylta pistin ensi töikseni pään poikki ja toisennii pikku-Harryn juurtumaan.

Kyllä oon taas Pentille niin mahottoman kiitollinen.  Ilman teitä en ois varmaan koskaan edes tullu tietämään että pistokkaita on kaupassa myytävänä! Ja Pentin neuvosta osasin myös hankkiutua oikeaan aikaan sinne kauppaan.

Aivan ihastuttava tämäkin saalis, Hankalin!

Voi pahus kun lähin Plantagen on turhan kaukana!

Maksaruoho, minä voin ens keväänä kerätä sullekin paketin kun käyn pistokkaita haalimassa. Kun muistutat vaan. :slight_smile:

Rea, kiitos tosi paljon vinkistä! Jo aiemmin viime kesänä taisin tuota samaa kuvaa ihailla jaa aattelin, että tuollainen pitää kasvattaa. En ajatellutkaan, että varret voi tuolla lailla kietoa yhteen. Mulla on noita kaksi, joten toisesta taitaa tulla tuollainen runkojuttu ja toisesta mummin neuvoma pylväs.