tässä tämä kukka, jonka siemenpussissa luki leobardsfibbla. No, minä luulin, että on kyseessä tiikerikukka ja vielä joku variegata. Totuushan on, että tämä huijari on maitikka, ja kukat täytyy leikata alas, ettei siitä tule maan vaivaa. Joudun varmaan takaisin peruskoulun bilsan tunnille , kun en erota leobardia tiikeristä.
Kyllä amerikankello näyttää samalta Raumallakin kuin täällä pikkasen pohjoisempanakin.
Tämä lilja on mysteeri, tia siis miksi mun liljani muuttuvat väriltään tia katoavat? tämän keltaisen tilalla kasvoi viime kesänä se tavistiikerililja, nyt tämä keltainen. Yksi keltainen kanadanlilja ei kukkinut vaan sen tilalla kukki oikein rehvakkaasti oranssi ja pulska lilja. Kuka niitä oikein järjestelee.
Tässä tarhasoljot. Ovat tosi nättejä taustakasveja.
Tämä pieni sininen on peräisin jostain siemenkirjeestä, ja liekö sitten yksivuotinen, kaunis kuitenkin.
Ainakin minä pistin siemenkirjeeseen alppilemmikin ( Myosotis alpestris ) siemeniä, jota tuo kyllä muistuttaa kovin.
Hopeavillakko ahaa, onko se monivuotinen? Täytyy katsoa vihosta vielä.
Ja nyt leimuihin. Nämä floxit ovat taas niitä mun lapsuudesta asti rakkaita kasveja, äitikin niitä kasvatti, oiskohan äidillä ollut kahta väriä, lilaa ja jotain punaista.
Tämä on uusi tulokas, saatu HORTUKSELTA taimenvaihdossa.
tämä on vanha mulle, ollut kait lähes yhtä kauan kuin tämä pihakin.
Kukkii se minunkin luhtaruusuni, tai oikeastaan aloittelee
joku unikko
punainen tuliunikko
Pirko kärhö.