mikä kamera Viipulla käytössä?
ipanema- minä se olin Mutta älä kysy moniko onnistui lähtemään kasvuun, koska nyt en muista…
Viippu!
Millä sinä saat kriinumin kukkimaan??
Annatko olla kasvussa jatkuvasti,vai lepotauolla?
Kiitos ipanema. Ajattelin kanssa opetella tuota kärhön pistokaslisäystä. Kohta laitan siemeniä multaan, täytyy sitäkin koittaa kärhöillä.
annaW, kuvaan Canonin järkkärillä 450D. Tosi hyvä kamera, tykkään. Täytyisi vaan opetella sen ominaisuudet paremmin. Joku kamerakurssi kanssa kiinnostaisi.
Tourangelle, saan kriinumin kukkimaan, kun en hoida sitä oikeasti mitenkään. Keväällä ulos autotallista, joskus annan vähän vettä ja lannoitetta. Syksyllä takaisin autotalliin ennen pakkasia. Kukkinut on joka vuosi ja tekee sivusipulita. En ole koskaan vaihtanut multaa. Se on kyllä tosi isossa ruukussa, siksi sitä en pahemmin siirtelekkään.
Mitä kärhöjä tilasit nyt?
Herkkuja vaan …
koreana dusky
koreana pointy
fusca violacea
texensis maxima
tibetana black tibet
Orientalis/tangutica/tibetana orange peel
tangutica anita
Sitten vielä joku texensis luonnonlaji tms.
Huomaatko Jouluruusu, olin paljon sinua hillitympi
Keijunmekon kylvöaika olisi nyt, mutta koska en siinä kerran ikinä onnistu, ostan taimet torilta.
Lähempää.
Oho, tulipas pikkuinen kuva.
Kelloköynnös on kaunis valkoisenakin. Valitettavasti se on kasvultaan hillitympi.
Perhoangervo on ihana. Ostin niitä vähän vahingossa, nimen perusteella. Täältä pentistä sitten tutkimaan, että mitäs tuli ostettua…
Pisamakello. Tämä on peräisin hopeavillakolta. Onneksi ehti kukkimaan, ennenkuin kesämyrsky murjoi sen ihan maan tasalle.
Pisamakello kasvoi oitis hurjan isoksi puskaksi.
tiedätkö, onko se kaksivuotinen ? Mulla kun oli ed. kesänä iso puskas ja viime kesänä ei yhtään. Nyt laitoin viime kesänä taas taimia.
Campanula punctata ‘‘Pantaloons’’. Pisamakello tämäkin.
Peukku, perenna sen pitäisi olla. Siirsin tuon kerrotun pisamakellon viime syksynä ja se alkoi heti vimmatun leviämisen. Odotan siitä aika paljon, toivottavasti se ei häviä.
Samoin tuo yksinkertainen pisamakello on sitten upea.
Eivät pisamakellot mihinkään häviä, leviävät vaan, mutta komeitahan ne ovat ja kukkivat kohtalaisen pitkään.
Muuten, muistelen kyllä olleeni hyvinkin hillitty oman kärhötilaukseni kanssa - no melko hillitty nyt kuitenkin.
No sitten olenkin erityisen “taitava”, kun katosi eikä levinnyt.
Sitruunasatoa
Oliivisatoa.