Ihan pakko laittaa vielä yhteispotretti, kun näistä tuli minusta aika namin näköisiä Näissä on se 350/350 rasvoja, 97g lipeää, 250ml teetä ja kanelia, kardemummaa ja neilikkaa.
Kerrassaan herkullisen näköisiä! Mies varmaan tykkää kun saa kunnon suojainta käyttää:D Ei miulla ollut muuta kun suojalasit ja kumikäsineet.
Eli Heksu, ymmärsikö oikein. Veden sijasta käytit teetä? VOiko myös kahviin liottaa sen lipeän?
Omassa ohjeessani oli muistaakseni 500 g rasvoja ja lipeää 137 g, tai ainakin huomattavasti enemmän. Otin ohjeen saippuakuplia-sivustolta.
toinen satsi pitäisi vielä tehdä, ehkä kahvinhajuista. kahvinpurut kuulemma toimivat myös kuorivina ainesosina saippuassa. ja tuleepahan myös kauniimman värisiä kuin ekalla kerrallani, kun en väriaineita käyttänyt, on saipppuat keltaisia.
Juu, kylmää teetä ja mikä ettei kahvikin. Kauheesti lipeää :o Niissä ohjeissa, joita olen silmäillyt on suhde ollut suunnilleen 700 rasvaa, noin 100 lipeää ja noissa 500 rasvaa semmoinen joku 60-70 lipeää. Noin pääpiirteittäin, mutta onhan niitä paljon erilaisia.
Niin ja sit noi näyttää tummuvan kypsyessään, teesaippua, jota tein aiemmin on nyt sellaisen tumman suklaan väristä.
Kylmää teetä ja kylmää kahvia käytin lipeän sulatukseen, lisäksi loppuvaiheessa kahvin porroja kahvisaippuaan ja teetä teesaippuaan.
350/350g rasvoja 2,5dl nestettä ja 97g lipeää, ohjeella mie tein. Minusta sillä suhteella tuli napakoita saippuaoita.
Sitruunan mehu lipeän liotusveden sekaan sai aikaan kivan vaaleankeltaisen sävyn.
Käytössä saippua mihin lisäsin hieman karitevoita on minusta melkein paras. Olen pessyt sillä hiuksetkin.
Heksu ihan syötävän näköisiä vaikka ehkä kuivakakku näytää hieman liian kuivalta ei ole nousut varmaan tarpeeksi hyvin kun olet unohtanut laittaa sitä leivinjauhetta:D ei ainakaan ohjeessa sitä näkynyt mainintaa
Eikä oo kuivaa Nyt pitäis minunkin alkaa ihmettelemään sitä mehiläisvahaa, ajattelin vesihauteessa sulattaa rippusen ja katsoa, mitä tapahtuu. Minul on semmosta ei-kosmetiikka-käyttöön tarkoitettua vähäsen.
Missä on Iesteri se osaisi selventää tuota ei kosmetiikka käyttöön ja tavalisen mehiläisvahan eron ja mitä on se valkoinen mehiläisvaha varmaan sen osaisi selventää joku muukin kellä on mehiläisiiä tai ollut niiten kanssa tekemisissä joskus
no nyt löytyi aihe,jossa minun pitäisi tietää jotain!en kyllä osaa sanoa tuosta ei kosmetiikkaan käytettävästä mehiläisvahasta,en ole koskaan kuullutkaan,enkä liioin valkoisesta.luulisin että valkoinen vaha on jotenkin käsiteltyä,koska tavallinen pesästä otettu on keltaista.jahah,isäntä sanoi että villirakenne vaha on valkoisempaa,tosi epävarmaa tietoa.minä kysyn parturi-kampaaja -kosmetologi tyttäreltäni.hän teki päättötyöm näistä asioista.vastauksen saan vasta huomenna,kun hän on työssä teatterissa ja näytökset on menossa ja loppuvat varmaan puolikymmeneltä.minä arvelisin että kasittelemätöntä vahaa on turvallista käyttää.siinä on aina mukana propolista.
Oi kiitos tämä jo selvensi paljon
löysin tälläisen sivuston siinä on paljon hiustenhoitoon liityviä juttuja
Mulla kuivuu ripsiväri vähäisen käytön takia. Millä sen sais juoksevaksi, jollakin öljyllä…vai?
No hyvä, kiitos iesteri. Minun ei tarvi tässä sitten mitään ihmetellä, käytän tuota mehiläisvahaa niinkuin ajattelinkin
Jos on vesiliukoinen ripsiväri niin olen kastellut vetessä siis vain vähän sitä vettä ja sitten hylkytän siellä putkessa sitä harjaa luulen että siihen ei vesiliukoiseen kävi öljy.
Jos on jo kuivunut et menetä mitään kokeilemalla kun muuten se jo päätyy roskiin
Tässä linkissä tulee käyttöä juolavehnänjuurille sillä sitä selluliittiä taitaa kaikilla olla ainakin sitä on mulla
http://www.yrttitarha.com/tietopankki/rohdot/index.html
On täällä valtavasti muutakin yrtti tietoa
sainkin tyttäreni puhelimeen ja se selvitti että valkoinen vaha on käsitelty kynttilän valmistamiseksi ja se on valkaistu jollain kemikalioilla ja todennäköisesti ärsyttää ihoa.tavallista voi käyttää huoletta,tietty onhan niitä allergioita olemassa.
Kiitos Iesteri nyt ollaan taas viisaanpia.
Ihan vain väliin huomautan, että vesi ei ole steriiliä, joten jos vettä sinne ripsariin laittaa-kannattaa muistaa että sen jälkeen se säilyy vielä vähemmän aikaa käyttökelpoisena.
Lisäksi ylipäätään käyttäessä ei saisi tehdä sitä vatkaamista että pumppaa harjaa ees taas, se lisää epäpuhtauksien riskiä ja kuivumista.
Ei muuten mutta silmät on niin herkät, että ei kannata leikkiä.
Niiden säilyvyysaikahan on muutenkin aika lyhyt.
Ei se kuivuminen vähäisestä käytöstä johdu, jos saivarrellaan
Sehän on siellä pullossaan iha hyvin turvassa- se vain vanhenee. Joten heitä pois ja osta uusi.
Nimimerkillä käytän ripsiväriä kerran viikossa jos silloinkaan
Aikanaan kun työn vuoksi jouduin käyttämään päivittäin, ei ne pullot silti ehtiny tyhjentyä määräaikaan mennessä. Sitä pitäis syödä, jos haluais saada pullon tyhjäksi ajallaan
Ja taas meni sormi suuhun apua.
Ohjeessa luki emulgointiainetta polysorbaatti 20 mitä ihmettä se on ja mistä sitä saa yritin googlella tuli kaikee selvitystä ja ainoa paikka mistä sitä voisi ostaa on pienituoksukauppa mutta se on kiinni ties kuinka kauan saako sitä muualta ja mistä.
Sen nyt ymmärsin että sen tarkoitus on tehdä öljystä veteen liukenevaa tai jotain sinne päin.
Voi hitsi tää on vaikeeta lukenut kaikkee että korvista tulee sauhu ja silmät pullistuu ja mitään en ole vielä tehnyt pää vaan sekoo
Ja muut väsää kaikea hienoa