Vuokko: Kruunuvuokko, Anemone coronaria

Viimevuotiset kruunuvuokot nousevat maasta :0 Ihmettelin ensin, että mitä ihmettä siinä on, kunnes tunnistin ne kruunuvuokoiksi. Kiva!

Ensimmäinen kruunuvuokko kukkii!

Ensimmäiset ruukussa olevat kruunuvuokot kukkivat.

Olisko liian aikaista laittaa kruunuvuokon mukuloita ruukkuun esikasvamaan?

Kruunuvuokot meinaavat nyt ilmeisesti nousta jo kolmatta kesää.

Mulla nousee enää vain muutama kruunuvuokko, pitäisikin hankkia uusia mukuloita…

Eilen sitten laitoin mukuloita multiin - Fokkeria ja De Caenia 

Mä malttamattomana kaivelin yhden mukulan ylös, pikkuisia nystyröitä oli paljon pohjalla! Mie taas ensikertalaisena kysyn, onko ne juurien alkuja, vai ??? (nolonolo;D)

Vain kolmeen kahdestakymmenestä on ilmaantunut lehdet esikasvatuksessa. Kannattaako odotella, vai heitänkö roskiin. Kurkistin yhteen ruukkuun, sisälsi valkoista liisteriä… Mitä tein väärin?

Minä laitoin kaksitoista kruunuvuokon mukulaa vapun edellä maahan ja nyt niistä paikoista kasvaa n. kymmensenttistä persiljapuskan näköistä, mahtaako se olla kruunuvuokkoa ja jos näin, mahtaako ehtiä kukkia tänä kesänä? Laji on De Caen.

Kyllä taitaa olla kruunuvuokkoa ja kyllä pitäisi ehtiä kukkia.

Kruunuvuokoissa eka nuppu, sininen!

Tekeekö se muuten jonkun erillisen kukkavarren, kun tämä lehtipöheikön keskeltä pilkistävä nupulla varustettu on jotenkin eri näköinen kuin muut?

Tulipa, liika märkyys?
Minulla vuokkoset olleet "täysikasvuisina" ruukussaan monta kuukautta, nupun nuppua ei näy

Ekat sinisävyiset nuput näkyvillä! Se kukkii sittenkin :slight_smile:

Mulle oli pettymys:(! Yksi kukkavarsi kukki viikon, toisessa ruukussa kaikki kellastui.

-Saatan laittaa ne ens kesänä maahan,…tai sitt en;)!

Minun kruunut on maassa. Runsaasti lehtiä, nyt kaksi nuppua.

Ohjeessa taisi lukea että ne tulee istuttaa lämmenneeseen maahan… no se ei mennyt ihan ohjeen mukaan. Aika verkkaisesti ne ovat kasvaneet.

Tällaisia talvia kuin viimeiset kaksi jos tulee lisää, niin kannattaa laittaa maahan. Minulla kukkivat nyt samat mukulat kolmatta kesää. Aloittivat kukinnan jo heti keväällä.

Minä istutin omani syksyllä ja kukkivat jo samaan aikaan lumikellon ja kevätkaihonkukan kanssa. Siemenet otin jo talteen pari viikkoa sitten ja osan jo kylvinkin kuin ihastuin niihin. Enpä tiennyt että nytten vasta pitäisi kukkia. Mutta minulla kyllä paahteinen tontti.

On ne tosi nättejä. Ei todellakaan riesaksi asti kasva. Nuput ovat kuin rutistettua paperia, äkkiä katsottuna.