Ensimmäinen messuilta ostettu kruunuvuokko avaa nuppuaan. Jännä nähdä mitä väriä tulee, ostin Sylphideä (vaaleanpunainen) ja bicoloria (kaksivärinen). Tuo ei kyllä näytä kummaltakaan, Sylphide se ei ole ainakaan. Taitaa tulla valkoinen.
Jööti: kuinka pitkät varret sun kruunuvuokoissa on?
Noissa kolmessa kukkanupullisessa varsi on 10-20cm pitkä. Tuo edelle oleva vihertävä kukkanuppu avautui kerrottuna bicolorina. Tykkään!!
Todella kaunis!
Ensimmäinen Sylphide availee kukkanuppuaan
Yllä mun eka kruunuvuokkoni. Mä en tajua miten kuvasta saa pienemmän, sori! Kaunis on kyllä, vielä 3 nuppua ainakin näkyvillä. Ei voi kyllä kehua runsaskukkaiseksi ainakaan mun osalta. Tuleeko 1 kukkavarteen yksi kukka maksimissaan?
Mulla ainakin on tullut vain yksi kukka per varsi!
… Tämäkin oli hiukan jännä kasvatuskokeilu kun laitoin pariin ruukkuun kevättalvella kruunuvuokon mukuloita ja hoivasin niitä ilmeisen perusteellisesti, koska vain yksi iti ja sekin näivettyi mystisesti melko pian ylösnousun jälkeen. Mukulat olivat sitten tarkemmin asiaa tutkiessani täysin mädäntyneet (liikaa vettä, muovipussihuppu, mukuloiden liotus yms.) Sitten keväällä laitoin loput mukulat maahan sillä asenteella että olkoot mokomat, niin nyt saan nauttia uskomattamona kauniista sinisistä kruunuista. …
Se voi olla että mökin laitan ens vuonna (jos laitan) kaikki suoraan penkkiin. Nyt osa ruukussa ja osa penkissä. Myös penkissä on nuppuja eli ei hirveesti ole eroa vaikka ruukussa on esikasvatettuja.
Heissan… minä ihastuin viime vuonna näihin ihanuuksiin ja tänä keväänä sitten tartuin tuumasta toimeen. Laitoin esikasvatukseen jokunen viikko sitten sisälle ruukkuihin “mukuloita” ja tietty ekan satsin sain pilattua liialla kastelulla. Nyt kuitenkin on useammassa ruukussa elämää.Paljon paljon nousee tavaraa ruukusta ja korkeimmat on jo 10-15cm varsia ja lisää tulee. Kysymys: missä vaiheessa uskallan nämä iskeä penkkiin? En tietty nyt kun kylmät kelit, mutta pärjääkö ne ruukussa nyt sen aikaa? Ulos istutuin viime viikolla yhden pussillisen,katsotaan nouseeko sieltä sit ajallaan mitään.
Nasty, istuta ulos, kun lämpiää. Ulos istutetut nousee ihan varmasti. Periaatteessahan se on meillä yksivuotinen,mutta mulla nousee nyt jo viidettä kesää. Enää se ei ole kukkinut yhtä upeasti, mutta muutaman kukan aina tekee joka vuosi.
Selvä. Tuntuu että ihan hurahdin tähän kukkaan...niitä on ainakin ööö..5 ruukussa tulossa ja näyttäs että kaikista nousee jotain
Tämän nälöisiä ovat isoimmat nyt:
Ulkoiluta niitä päivällä, niin eivät liian pitkiksi humahda ja kestävät paremmin siirron. Hyvin ovat nousseet
Selvä…toivotaan että siirto onnistuu ja malttamattomana odotan saanko tänä vuonna kukintaa =)
Saat sä tänä vuonna nauttia kukista
Mulla on myös muutama kruununvuokko kasvamassa ruukussa, tilasin Eurobulbilta, ja koska eivät ole pahan kalliita niin tilasin sitten varmaan lähemmäs sata. Haluan yhden ison ruukun täyteen kruununvuokkoja ja jotain onnenapilaa reunukseksi.
Mulla oli Eirobulbilta komeat kruunuvuokot kukassa viime kesänä. Kaikkien sääntöjen mukaan kuvittelin toimivani, ja vein kruunuvuokot daalioiden kanssa talvisäilöön, upotin kuivaan turpeseen. Vaan tänä keväänä ei löytynyt mitään turpeen joukosta. Lienevät mädäntyneet ja kuivuneet rusinaksi
Mä todella ihmettelen mun kruunuvuokkojeni elinvoimaa. Ensimmäinen avasi tänään kukkansa. Muissa ei tosin näy edes nuppuja, mutta niin kauan kuin yksikin kukkii, en raaski istuttaa siihen mitään muuta. Tosin nyt se ei taida enää olla ongelma, kuten vielä pari vuotta sitten. Ympärillä olevat kukat on levinneet jo sen verran isoiksi, että kruunuvuokkojen lehdet pitää jo melkein etsimällä etsiä joukosta
Näyttäisi siltä että kaikki esikasvatetut selvisivät siirrosta ja uutta nousee koko ajan.Nuppuja/kukintaa odotellessa. Mukulat jotka laitoin penkkiin suoraan eivät vielä näytä elonmerkkejä…
Mulla nuo kukki ekana kesänä tosi myöhään.