Se hillo sopii hyvin juuri juustojen ja suolakeksien kanssa. Mun joulunajan herkku on ohuet piparkakut sinihomejuustolla ja tuo hillo sopisi siihenkin.
Myös suklaisiin levoksiin se sopii täytteeksi tai jäätelön kanssa. Muutaman kerran olen tehnyt täytekonvehteja, joissa on ollut chilihilloa täytteenä.
Mun päärynät päätti pudota maahan silleen isolla joukolla ja nyt tarttis säilöä. Päärynähillo olis nopee ja helppo mutta maku ei houkuta. Siis pelkkä päärynän maku hillossa, se ei mun mielestä toimi. Liian pliisu, tarttis jotain lisäksi. Mikä olis päärynälle hyvä makupari hillossa ?
Tutkailin vähän asiaa ja sitruuna sekä vaniljasokeri näyttäis olevan yleiset isät päärynähillossa. Sitruuna onkin varmaan hyvä. Löysin myös chili-päärynähillon ohjeen, luulen et teen sellasta muutaman purkillisen. Annan lahjoiksi, omaan suuhun se polte ei sovi.
Miten toimis paholaisenhillotyyppinen ratkaisu, ei tomaattia vaan päärynää ?
En tekisi hilloa, kaupassa myytävät päärynän puolikkaat sokeriliemessä on käteviä. Äkkiä pyöräyttää sroniamehun kanssa tehosekoittimells soseeksi ja siitä saa upean marjapiirakka tehtyä, mustikoita päälle. Päärynäaronia hyytelö tietysti ja kiille kakun päälle. päälle.
Kiitti Valtsu !
Mulla olikin jo yks päärynächutneyn ohje otettuna, toi hellapoliisin oli erilainen. Vaikuttais paremmalta, otin heti talteen. Chutneyn tekoon seuraavaksi - päärynästä en sitä ookaan vielä ennen tehnyt
Tänään tein 2 kilosta lohkottua päärynää hilloa miedosti chilillä maustettuna (jäi vaille tarvittavaa määrää lämpöä kun käytin Aji Mangoa joka oli mulle uusi tuttavuus eli en osannut määrää arvioida mut muuten maku oli mainio kyllä), ja toisesta 2 kilon lohkotusta satsista hilloa vaniljasokerilla maustettuna. Molemmat ehkä sellasia hillo-marmeladeja eli kiinteitä.