Mä pyrin nousemaan 8 maissa. Hyvin kerkiää tekemään päivän aikana pihalla ne hommat joihin fysiikka ja jaksaminen yhen päivän aikana venyy. Ja jää aikaa vapaa-ajallekin. Sisälle siirryn n 20 aikoihin ja nukkumaan alan puoleenyöhön mennessä.
Ikinä en ota päiväunia. Karvaria lainatakseni, paitsi jos oon sairas. Ja onneks en oo koskaan niin sairas
Minä nukun hyvin epäsäännöllisesti.
En omasta tahdosta, vaan työ pakottaa siihen.
Jos saisin elää omaan tahtiin( kesälomilla) menen nukkumaan klo 21-23 ja herään klo 5-8.
Se on minun ihannerytmi.
Tänäänkin alkaa yövuorot, niin on pakko yrittää nukkua päivällä, että ei nuku pystyyn yöllä.
Yövuoroviikoilla en kauheesti mitään jaksa, joskus jaksan joskus en, en halua siitä ottaa murheita.
Meillä mennään nukkumaan klo 21 - 22.
Ylös noustaan enimmäkseen 5-6 välillä.
Poikkeuksikin on jos ei jostain syystä nukuta niin turha pyöriä sängyssä.
Päivällä torkahan joskus n. 5min syönnin jälkeen.
Töissä tein monta vuotta pelkkää aamuvuoroa kun lapset oli pieniä. Isäntä teki päivävuoroa niin minä kerkesin ruoan laittaa kun hän haki lapset hoidosta. Kouluikäisenä kun lapset tuli kotiin niin olin kotona aikaisemmin joten niiden ei tarvinnu olla kauan yksin.
Arkena kello soi 4:50 ja nukkumaan mene ilta yhdeksän jälkeen. Se, että nukunko, on sitten asia erikseen. Talvella paremmin kesällä surkeasti, silti päikkäreitä ei harrasteta kui kunnon kuumeessa. Yöllä pitää olla pimeää.
Ikkunoiden pesuun tärvääntyi kaunis päivä. Eihän se pesu niinkään veisi aikaa, mutta se kalusteiden siirtely … Onneksi on tikkaat, niin ei tarvinnut keikkua “emännänjatkon” päällä.
Meillä ovat vielä ihan kovia, vaikka kokoa ovat jo saaneet, kuivuus hidastaa, ehkä kuunvaihteessa mehustetaan. Keräsin ja mehustin loput karviaiset ja lisäsinuut viimevuotiset puolukat antamaan makua, 4 pullollista tuli.
Aamulla kahdeksalta kävi nuohooja.
Sen jälkeen uuni lämpiämään ja kodin perusteellinen siivous. Välillä tein sämpylöitä ja pannarin sekä makaronilaatikkoa päivän ruoaksi. Matot laittelin laatikon valmistuessa.
Isäntä apuna kopisteluhommissa ja uuninlämmityksessä.
Tämän päivän puuhastelut. Kyssäkaalilohkot vasta menossa uuniin kun saan toisen tomskupellin pois.
Hirvi-possupaisti on myös uunissa.
Kurpitsapiirakan päällystin juuri.
Jestas mikä energia, saada aikaan noin paljon yhdellä kerralla. Mulla oli täys työ että sain yhden kakun leivottu. Ei puhettakaan että jotain muuta tekisin samaan aikaan.
Tänään ollut lähes pelkästään sisäpuuhapäivä kun vettä satanut ulkona. Tulossa on tän viikon lauantaina Iitin kurpitsakisan punnitustapahtuma ja sitä silmälläpitäen käytin tän päivän mm. pussittamalla varainhankintaa varten myyntiin siemeniä ja tekemällä kirjallisia töitä. Torstai ja perjantai pitää varata kisojen tarttemaa muuta hommaa varten, ja keskiviikon oon kokonaan muussa kiinni. Huomenna siis vielä naputtelua ja tulostelua, mut sadepäivähän se taitaa olla sillonkin eli mikäs siinä.